English

امروز انجام شد؛

برگزاری رزمایش کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی در قرقیزستان

سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) از انجام رزمایش مشترک نیروهای نظامی کشورهای عضو این سازمان در قرقیزستان خبر داد.

برگزاری رزمایش کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی در قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) از انجام رزمایش نیروهای نظامی این سازمان در قرقیزستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه صادر شده از سوی این سازمان به همین مناسبت آمده است: شرکت کنندگان در این رزمایش، عملیات ضد تروریستی مشترکی را انجام داده و نکات مربوط به آماده سازی و انجام عملیات جنگی برای نابودی تشکیلات مسلح غیرقانونی که به خاک یک کشور فرضی عضو CSTO حمله می‌کند را در تمرینات خود مد نظر قرار دادند.

« آناتولی سیدوروف » رئیس ستاد مشترک CSTO، پس از پایان مرحله نهایی این رزمایش گفت: پرسنل سطح بالایی از آموزش حرفه‌ای و هماهنگی اقدامات را نشان دادند.

لازم به ذکر است که وابستگان نظامی بسیاری از کشورها و همچنین نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در قرقیزستان و دفتر برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیشکک، عملیات مشترک تروریستی از نزدیک بر برگزاری مرحله پایانی رزمایش نظارت داشتند.

نیروهای مسلح و گروه‌های عملیاتی قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان در این رزمایش شرکت کرده اند. در مجموع بیش از ۱۰۰۰ نفر و ۱۵۰ واحد تجهیزات شامل تانک، نفربرهای زرهی، خودروهای جنگی پیاده، خودروهای ویژه «تیگر»، سیستم‌های آتشبار موشکی، جنگنده‌های سوخو Su-30SM، جنگنده‌های تهاجمی سوخو 25 (Su-25) و بالگردهای میل 8 (Mi-8) در این رزمایش حضور دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه