English

روح الامینی:

اینکه مجلس به سکویی برای وزارت تبدیل شود وجهه خوبی ندارد

نماینده مردم تهران گفت: مجلس به پلکان و سکویی تبدیل شود، در افکار عمومی وجهه خوبی ندارد.

اینکه مجلس به سکویی برای وزارت تبدیل شود وجهه خوبی ندارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی طی تذکری با بیان اینکه هیأت رئیسه ملزم به حفظ شأن و جایگاه نمایندگان است، گفت:  امروز یکی از مطبوعات تیتری زده است که مجلس از 500 روز تنها 6 روز حد نصاب داشته است و این توهین به مجلس است.

وی افزود: در تعیین اعضای هیأت دولت، رئیس جمهور این اختیار را داشت که دو نفر از نمایندگان را به عنوان وزرا انتخاب کند و مجلس نیز می‌توانست این موضوع را بپذیرد و رأی اعتماد به آنها بدهد اما در بقیه مسائل ما حفظ شأن نمایندگی را با هیچ چیزی در این کشور عوض نمی‌کنیم و اینکه به هر ضرورت و دلیلی افراد برای مسئولیت‌های مختلف بخواهند از مجلس بروند در شأن مجلس نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: اینکه مجلس به پلکان و سکویی تبدیل شود، در افکار عمومی وجهه خوبی ندارد و رهبری نیز در نکاتی که به مجلس گوشزد کردند این موضوع وجود داشت البته در مقاطعی ضرورت دارد که از ظرفیت مجلس استفاده شود و این در مورد وزرا صدق می‌کرد و مجلس نیز به آن رأی داد اما من از رئیس مجلس سوال می‌کنم که چرا از حیثیت مجلس دفاع نمی‌کنند که این بحث در جامعه شکل بگیرد که بگویند مجلسیان به دنبال پست و مقام هستند.

وی در تذکر دیگری خطاب به هیأت دولت نیز گفت: ما در روز رأی اعتماد به اعضای هیأت دولت عرض کردیم میثاق ما با آنها اصل (3) قانون اساسی است که عدالت یکی از اصلی‌ترین آنها است که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است و ضمن خسته نباشید به دولت و وزرا عرض می‌کنم باید به این نکات توجه کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: اگر هر کسی هر جایی سخنی گفت نباید به آن پاسخ داد، با خروج یک نفر مجلس از عدد نمی‌افتد، مجلس 290 نفر نماینده دارد و حالا با تشخیص مجلس و بنا به اولویت و نیاز کشور از آن خارج می‌شود و پیشنهاددهنده نیز مطرح نیست بلکه نمایندگان تصمیم می‌گیرند که با این موضوع موافقت کنند یا خیر و من از دوستان خواهش می‌کنم اگر جایی تذکری می‌دهند، آیین‌نامه را رعایت کنند.

وی افزود: ماده 90 و 91 به صراحت مشخص کرده است که درخواست نماینده برای خروج باید مدلل و مشخص باشد و به تشخیص مجلس این اتفاق می‌افتد و مجلس براساس خرد جمعی تصمیم می‌گیرد و همه به آن احترام می‌گذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی