English

دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان برگزار خواهد شد

سفیر کشورمان در بغداد با اشاره به نقش مهم نخست وزیر عراق در برگزاری سه دور قبلی مذاکرات ایران و عربستان گفت که دور چهارم این مذاکرات نیز برگزار خواهد شد.

دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج مسجدی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در برنامه «لعبة الکراسی» که از شبکه الشرقیه پخش می شود گفت: بعد از مستقر شدن دولت جدید ایران به ریاست ابراهیم رئیسی ، دور چهارم گفت‌وگوهای تهران و ریاض برگزار خواهد شد.

وی اشاره ای به زمان و مکان دقیق این گفت‌وگو نکرد.

مسجدی تاکید کرد: مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق نقش مهمی در برگزاری سه دور قبلی مذاکرات میان ایران و عربستان داشت و تهران احساس خوبی نسبت به دور بعدی برای رسیدن به نتایج خوب دارد.

سفیر ایران در بغداد در بخش دیگری خاطرنشان کرد: امنیت عراق با وجود نیروهای آمریکایی محقق نخواهد شد و اخراج آن ها مطالبه اساسی برای تحقق ثبات در عراق ‌و منطقه است.

مسجدی تاکید کرد که متهم کردن ایران به هدف قراردادن کاروان های نظامی و هیات های دیپلماتیک خارجی در عراق تنها حرف های بی ارزش آمریکایی است.

وی استفاده از تکنولوژی و فناوری ایرانی در این عملیات را امکان پذیر توصیف کرد.

مسجدی در مورد تحولات افغانستان گفت: همه باید به دنبال ایجاد امنیت در افغانستان باشند و همه باید به مردم افغانستان کمک کنند.

وی افزود: همکاری ما با طالبان به موضع و عملکرد آن ها نسبت به ایران بستگی دارد و طبیعتا از آن ها می خواهیم که روابط شان با تهران بر اساس احترام باشد، این مساله باعث می شود که ایران با طالبان همکاری کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه