English

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در مجلس

کرمی: وزیر پیشنهادی کشاورزی چگونه می‌خواهد از رانت‌های این حوزه جلوگیری کند؟/ کوهساری: انتخاب ساداتی‌نژاد نشانه توجه ویژه رییسی به بخش کشاورزی است

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در مجلس آغاز شد.

کرمی: وزیر پیشنهادی کشاورزی چگونه می‌خواهد از رانت‌های این حوزه جلوگیری کند؟/ کوهساری: انتخاب ساداتی‌نژاد نشانه توجه ویژه رییسی به بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، پس از پایان یافتن بررسی صلاحیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس، وکلای ملت وارد بررسی صلاحیت  سیدجواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی شدند.

مهرداد ویس کرمی در مخالفت با سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: امروز کشاورزی محور اقتصاد خودکفایی کشور است. ما ۲۶ درصد صادرات غیرنفتی، ۲۰ درصد اشتغال، ۸۵ درصد غذای کشور، ۱۱ دردصد تولید ناخالص داخلی و رشد ۴.۵ درصدی در حوزه کشاورزی داشته‌ایم.

ویس کرمی با بیان اینکه  در وزارت کشاورزی ۹۲ هزار نفر نیروی انسانی کار می‌کنند و در جهاد کشاورزی و سازمان‌های آن ۸۵۹ وظیفه حاکمیتی وجود دارد، ادامه داد:  کسی می‌تواند این وزارتخانه را اداره کند که علم و تخصص داشته باشد و زوایای مخفی این حوزه را بشناسد. گردش مالی کشارزی به نفت پهلو می‌زند.

نماینده مردم خرم آباد گفت: رزومه تخصصی وی در حوزه کشاورزی بسیار معمولی است و در هر استان صدها نفر همانند تحصیلات ایشان وجود دارد. کسانی که مدرک دکترای منابع طبیعی دارند فراوان هستند. او با شناخت اندک در حوزه کشاورزی، چگونه می‌خواهد از رانت‌های این حوزه جلوگیری کند.

ویس‌کرمی گفت: ساداتی‌نژاد در حوزه آب هیچ برنامه‌ای ندارد.

غلامعلی کوهساری در موافقت با سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون کدام وزیر کشاورزی را سراغ دارید که در تمام حوزه‌های این وزارتخانه تخصص داشته باشد؟ یک وزیر باید با مدیریت خود، به حوزه جامعه هدفش خدمات‌رسانی کند.

کوهساری گفت: بیش از ۴.۵ میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی داریم و در برخی استان‌ها بیش از ۳۰ درصد اشتغال مربوط به بخش کشاورزی است. انتخاب ساداتی‌نژاد نشانه توجه ویژه رئیس‌جمهور به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ساداتی‌نژاد ارتباط خوبی با نخبگان بخش کشاورزی دارد، گفت: او با وجود تخصصی که در زمینه آب دارد، می تواند تعامل خوبی میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ایجاد کند.

رحمت‌الله نوروزی در موافقت با صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن مجلس گفت:  یکی از اقدامات بسیار خوب آقای ساداتی‌نژاد در مجلس موضوع قیمت گذاری محصولات کشاورزی است که خدمتی بزرگ در سال حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است. ایشان تا ۱۰ شب در کمیسیون‌ها وقت می‌گذراند و پای کار بود.

این نماینده مجلس گفت که نگاه ساداتی‌نژاد استفاده از تمام ظرفیت ها، متخصصان، کارشناسان و نیرو‌های جوان زبده است.

نوروزی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات ساداتی‌نژاد در کسوت رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مشخص‌ترین اقدام، تلاش‌های ایشان برای بحث کمبود مرغ و تخم مرغ و همچنین گرانی کود، سم و نهاده‌های دامی بود که تمامی تلاش شان را به کار برده و جلساتی با حضور مسئولان دولتی برگزار کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه