English

کمیسیون صنایع مجلس برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات را تایید کرد

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی گزارشی برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات را تایید کرد.

کمیسیون صنایع مجلس برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات را تایید کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز  مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص برنامه‌های عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم را قرائت کرد. متن گزارش بدین شرح است:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی با سلام احترام؛

مستند به ماده (202) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده آقای عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می شود.

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن

شرح استعلامات، مدرک و سابقه ایثارگری

در راستای صحت مدرک تحصیلی آقای عیسی زارع پور وزیر محترم پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به استناد نامه شماره 43510 مورخ 23/5/1400 از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید در پاسخ به نامه فوق‌الذکر وزارت مربوطه نامه شماره 7/113/196 مورخ 25/5/1400 مراتب فارغ‌التحصیلی نامبرده در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نیوساوت ولز را مورد تأیید قرار گرفت.

بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

برنامه‌های ارائه شده با مسائل و مشکلات و واقعیت‌های موجود متناسب و واقع‌گرایی لازم را دارا است، همچنین شفافیت و انسجام لازم برای هماهنگی و همراستای مسئولیت و آینده‌نگری برای افق زمانی 4 ساله را دارا است.

انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که 54 درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر منطبق و 34 درصد موارد نیز همسو است، نتایج حاصله نشان می‌دهد 12 درصد به احکام اشاره‌ای نشده است.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

سوابق اجرایی و تجربیات عملی وزیر پیشنهادی در حوزه ارتباطات قابل قبول و قابل اتکاء است، در زمینه زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی و توسعه فناوری‌ها و کاربردهای خدمات فضایی لازم است از قابلیت‌ها و توانمندی‌های افراد با تجربه و متخصصان و مدیران باسابقه استفاده شود، تعهد به ایجاد و تکمیل شبکه ملی اطلاعات برابر مصوبات شورای عالی فضای مجازی شرط لازم جهت تصدی وزارتخانه لازم است که باید به آن توجه شود.

نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون

در مجموع وزیر پیشنهادی دارای نگاه جامع و همه‌جانبه به موضوعات مختلف و متنوع در حوزه مأموریت‌های وزارتخانه بوده و ایشان فردی جوان، متخصص، باتجربه، شناخته شده و دارای حسن سابقه در حوزه کاری می‌باشد و اشراف کامل به چالش‌ها و مشکلات این حوزه دارد و برای حل آنها دارای برنامه‌های راهبردی و کاربردی می‌باشد. کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مناسب تشخیص داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پس از پایان قرائت گزارش کمیسیون متبوعش تصریح کرد: در مجموع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت‌های علمی ایشان و نخبه بودن در این رشته و با توجه به دانش‌آموخته  در این حوزه و همچنین با عنایت به شناخت از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به احسن وجه و آشنایی با چالش‌های پیش رو، مطالبات رهبر انقلاب در حوزه اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات ، وزیر پیشنهادی تأکید کرده است ظرف مدت 4 سال شبکه ملی اطلاعات را اجرایی کند و از آنجایی که در هر موقعیتی که قرار گرفته، چه در قوه قضائیه و چه در وزارت ارشاد و همچنین در موقعیت‌های دیگر تحول‌گرا و تحول‌خواه بوده، موقعیت‌های بسیار خوب و مناسبی را در مسئولیت‌هایش ایجاد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی