English

از سوی جهانگیری؛

مصوبه تنقیح مصوبات مربوط به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ابلاغ شد

تصویب نامه مربوط به تنقیح مصوبات در خصوص اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

مصوبه تنقیح مصوبات مربوط به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه  ۳ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک معاونت حقوقی رییس‌جمهور و اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و به استناد تبصره اصلاحی بند (۱) ماده (۳) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور تصویب کرد:

۱- از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، مصوبات مندرج در فهرست پیوست شماره (۱) که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، اعم از اینکه منتفی یا اجرا شده یا به موجب قانون یا مصوبه لاحق، نسخ ضمنی گردیده باشد، به نحو مذکور در پیوست، نسخ صریح می‌شود.

۲- فهرست مصوبات معتبر هیئت وزیران و کمیسیون‌های اصل (۱۳۸) قانون اساسی، مقررات مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در موضوع "اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران" به شرح پیوست شماره (۲) که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، اعلام می‌شود. معاونت حقوقی رییس‌جمهور موظف است با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به نحو مقتضی نسبت به نشر و اطلاع‌رسانی متن تنقیح شده این مصوبات، اقدام کند. عنوان‌های پیشین این اتاق مانند اتاق تجارت، اتاق صنایع و معادن، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، به "اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (اتاق ایران)" تغییر می‌یابد.

۳- فهرست مصوبات "منسوخ صریح" یا "غیر معتبر با انقضای زمان اجرا" به شرح پیوست‌های شماره (۳) و (۴) که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، می‌باشد.

۴- اعلام اعتبار یا نسخ بخشی از یک مصوبه، به شرح بندهای فوق، به مفهوم اعتبار یا عدم اعتبار سایر بخش‌های آن مصوبه نیست مگر آن که در پیوست‌ها تصریح شده باشد و نیز اعلام عدم اعتبار یک مصوبه به منزله احیا شدن مصوباتی که قبلا به موجب آن لغو شده است نمی‌باشد.

۵- ارایه هرگونه پیشنهاد در موضوع "اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران" جهت تصویب در هیئت وزیران، منوط به تعیین آثار تنقیحی آن بر تصویب‌نامه حاضر است.

۶- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران موظف است با همکاری معاونت حقوقی رییس‌جمهور هر سال نسبت به بروزرسانی پیوست‌های این تصویب‌نامه، اقدام و آن را برای تصویب به هیئت وزیران ارایه کند.

۷- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران موظف است با هماهنگی معاونت حقوقی رییس‌جمهور نسبت به تنقیح مصوبات مراجع وضع درون دستگاهی متبوع، اقدام کند.

۸- شمول این تصویب‌نامه، مصوبات عادی (غیر طبقه‌بندی) هیئت وزیران، کمیسیون‌های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی، مقررات مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ویژه رییس¬جمهور موضوع اصل (۱۲۷) قانون اساسی، مصرح در موضوع "اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران" تا خرداد سال ۱۴۰۰ است. هر مصوبه مربوط به موضوع و حدود شمول این تصویب‌نامه که در پیوست‌ها درج نشده، تا هنگام تعیین تکلیف توسط هیئت وزیران (که با فوریت خواهد بود) غیرقابل استناد می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه