English

آصفری در گفتگو با خبرگزاری موج:

آزادسازی دارایی های ایران در کره جنوبی ربطی به برجام ندارد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم گفت: تهاتر و یا برگرداندن بدهی کره جنوبی به ایران یک توافق دوجانبه میان ایران و این کشور است و هیچ ارتباطی با موضوع برجام ندارد.

آزادسازی دارایی های ایران در کره جنوبی ربطی به برجام ندارد

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد آزادسازی دارایی‌های ایران توسط آمریکا در کره جنوبی و ژاپن، اظهار داشت: ایران بیش از ۴۰ هزار میلیارد دلار از برخی کشورها طلب مالی دارد که نزدیک به ۹ میلیارد دلار مربوط به کره جنوبی است.

وی ادامه داد: پیرو توقف کشتی کره جنوبی که توسط ایران در آبهای خلیج فارس انجام شد، وزیر خارجه کره مجبور شد تا به ایران سفر کند لذا آنها متعهد شدند طلب خود را به ایران بازگردانند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم اظهار کرد: امروز کره جنوبی اعلام کرده که کالاهایی را به جای طلب شان به ایران خواهند داد که این کالاها نشانگر همکاری آنها با جمهوری اسلامی ایران نیست.

آصفری افزود: تهاتر و یا برگرداندن  بدهی کره جنوبی به ایران یک توافق دوجانبه میان ایران و این کشور است و هیچ ارتباطی با موضوع برجام ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم تصریح کرد: از کره جنوبی توقع داریم که فک مبادلات اقتصادی اش با ایران را با برجام گره نزند و آن را به آمریکایی ها ارتباط ندهد.

کره جنوبی در بازگرداند بدهی خود به ایران مستقل عمل کند

وی با بیان اینکه آمریکایی ها نه علاقمند به پیشرفت کره هستند و نه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، گفت: کره جنوبی یک کشور مستقل است و بهتر است به جای اینکه از آمریکایی ها چراغ سبز بگیرد خودش تصمیم گیری کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم بیان کرد: بنابراین حل مشکل بدهی کره جنوبی به ایران اصلا ربطی به برجام ندارد.

آصفری در پایان خاطر نشان کرد: امروز یک توافق دوجانبه ای میان ایران و کره انجام شده است و آن اینکه به جای طلبی که شرکت های ایرانی از شرکت های کره ای دارند، بخشی از آن را تهاتر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه