English

محمود عباس‌ زاده:

آینده دولت باید در مجلس تعیین تکلیف شود /مجلس یازدهم پدیده خواهد شد

منتخب مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم گفت: مجلس با دولت و حزب و شرکت و هیئت مذهبی فرق می کنداداره کردن مجلس هنر مضاعف می خواهد به نظرم مجلس یازدهم یک پدیده از حیث کار آمدی می تواند پدیده باشد.

آینده دولت باید در مجلس تعیین تکلیف شود /مجلس یازدهم پدیده خواهد شد

محمود عباس‌ زاده مشکینی منتخب مردم  مشکین شهر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره شعار سال 99 که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، اظهار کرد: من معتقدم شعارهای سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله انتخاب می شود با پشتوانه مطالعاتی و کارشناسی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: ما باید در عرصه عمل شعار سال را محقق کنیم و اجازه ندهیم شعار سال در حد تعارف و ویترین و تهیه بنر های خیابان و سر درب ادارات باقی بماند زیراکه اساسا چاره ای جز تحریک تولید و رونق اقتصادی نداریم.

عباس زاده بیان کرد: متاسفانه در تحقق عملی شعار سال های گذشته هم مشکل داشتیم بطور مثال سال گذشته سال رونق تولید بود لیکن ما عملا با رکود تولید مواجه بودیم  به همین خاطر اگر بخواهیم شعار سال یعنی،جهش تولید محقق شود اصولا باید از مرحله رکود عبور کنیم و مرحله رونق را هم پشت سر بگذارایم و اگر بخواهم روشن تر بگویم جهش در تولید یعنی رشد اقتصادی بالای ۸ درصد!!

منتخب مردم  مشکین شهر در مجلس یازدهم اضافه کرد: در این برهه زمانی یکی از اساسی ترین مشکلات کشور ما در حوزه اقتصاد است و کانون توسعه اقتصادی بی شک تولید است اگر بخواهیم اشتغال را در مملکت افزایش دهیم حتما باید توجه ویژه در حوزه تولید داشته باشیم تا از این وضعیت رکود و بحرانی خارج شویم.

عباس زاده مشکینی خاطر نشان کرد: باید تولیدات داخلی را پژوهش محور با منطق کارشناسی توسعه دهیم از بابت کمی و کیفی، صادرات محور و دارای مزیت رقابتی، تا توان رقابت از نظر کیفیت و قیمت با رقبای خارجی داشته باشد و این موضوع نیازمند تحقیق و پژوهش و استفاده از تجربیات افراد خبره است و اگر بدون  هدف و پژوهش  دست به تولید بزنیم ره بجایی نمی بریم.

شفافیت را باید از مجلس آغاز کنیم

وی درباره اولویت های اصلی  مجلس یازدهم گفت: یکی از اولویت های مجلس پیشرو  بحث شفافیت است و نمایندگان مجلس باید در این حوزه پیشتاز باشند شفافیت را باید از خود مجلس آغاز کرد تا مردم اطلاع داشته باشند نمایندگان آنها از دولت، وزرا و مدیران استانی چه می‌خواهند.

عباس زاده بیان کرد: این حق مردم است که به صورت شفاف موضع نماینده ای که به آن رای داده‌اند را بدانند و درباره طرح ها، لایحه ها یا در استیضاح  و انتخاب وزیر آیا نظرشان موافق یا مخالف بوده است همه این موارد باید شفاف و روشن اطلاع رسانی شود.

منتخب مردم  مشکین شهر در مجلس یازدهم گفت: حتی باید در اولین مرحله منتخبین مجلس یازدهم دارایی و اموال خودشان را قبل از شروع به کار مجلس اعلام کنند تا مردم در جریان قرار بگیرند.

آینده دولت باید در مجلس تعیین تکلیف شود

عباس زاده درباره دومین اولویت مجلس یازدهم  بیان کرد: دومین اولویت مجلس یازدهم تعیین و تکلیف دولت مستقر است جمع بندی بنده این است که دولت یازدهم و دوازدهم نتوانسته وعده‌هایی که در سال های گذشته در حوزه های اقتصاد، سیاست خارجی، اشتغال و فرهنگی داده است را محقق کند.

دولت کارنامه موفقی ندارد

وی ادامه داد: آن گونه که نظرسنجی ها هم نشان می دهد مردم از عملکرد دولت اصلا راضی نیستند و این دولت نتوانسته کارنامه موفقی داشته باشد برای تحقق جهش تولید دولتی کارآمد، باانگیزه و پای کار نیاز است بنابراین اگر مجلس یازدهم برای تحقق شعار سال جدی باشد اساسا باید تکلیف دولت را مشخص کند جهان جهان رقابت است ما مجاز نیستیم حتی یک روز کشور را معطل کنیم.

 عباس زاده مشکینی افزود: دولت یا باید به طور کلی رویه اش را عوض کند و  تحرک مطلوبی پیدا کند و یا اصولا مجلس یازدهم تکلیف خود را با دولت مشخص کند بالاخره دولت  نباید احساس کند که در دو سال پایانی کسی بر دولت نظارت ندارد و تاج و تختشان برقرار است زیرا این بازی با سرنوشت کشور و مردم است.

دولت در حوزه تولید حرفی برای گفتن ندارد

عباس زاده اظهارداشت: در شش سال گذشته این دولت ثابت کرده در حوزه تولید حرفی برای گفتن نداشته است بسیاری از بنگاه های اقتصادی و تعاونی های تولیدی ما در سطح کشور تعطیل یا نیمه فعال شده اند  در عوض واردات افزایش یافته است و نقدینگی ها به سمت دلالی هدایت شده و بانک ها و موسسات مالی توسعه پیدا کرده اند، من نمی دانم این دولت با این سابقه می تواند جهش در تولید را ایجاد کنند یا خیر.

وی بیان داشت: مجلس به تنهایی نمی تواند اقتصاد را رونق دهد باید دولت پای کار بیاید اگر بخواهیم جهش در تولید ایجاد کنیم باید توسط قوه مجریه انجام گیرد زیرا مجلس قوه مقننه است.

اصل برای من کار آمدی مدیران است

عباس زاده درباره تغییر آرایش سیاسی استان اردبیل در سال 99 گفت: به نظر من باید مجلس کار خودش را انجام بدهد و در کارهای قوای دیگر دخالت نکند اصل برای من  کارآمدی مدیران است تا به شکل کامل بتواند کارهای خود را انجام بدهد زیرا ما نیاز داریم کشور کار را باسرعت و کیفیت مطلوب پیش ببریم و هر کس نتواند در این مسیر قرار بگیرد بی شک کار برایش دشوار خواهد بود.

وی تصریح کرد: به تغییر مدیران در سطح استان اردبیل هنوز فکر نکردم ولی حتما عملکرد مدیران را ارزیابی خواهم کرد.

ضعف دولت و عملکرد مجلس دهم باعث کاهش مشارکت در انتخابات شد

منتخب مردم  مشکین شهر در مجلس یازدهم  درباره کاهش مشارکت در مجلس یازدهم بیان کرد: این موضوع دلایل مختلفی دارد اما همین مشارکت مردم ما در این دوره از انتخابات بیشتر از کشورهایی بود که ادعای دموکراسی را دارند اما چون ما عادت کردیم به مشارکت های بالا در ایران این میزان مشارکت برای ما غیرعادی است و یکی از دلایل اصلی کاهش مشارکت به ضعف دولت و عملکرد مجلس دهم برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه باید در مجلس یازدهم اعتماد مردم افزایش یابد، گفت: یکی از وظایف اصلی مجلس یازدهم ترمیم  اعتماد مردم است که با عملکرد قوی در مجلس بی شک شاهد افزایش دوباره  مشارکت در انتخابات خواهیم بود.

برجام کشور را به تعطیلی کشاند

مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور درباره آینده برجام در مجلس یازدهم بیان کرد: من از روزهای اول بر این باور بودم که برجام نتیجه بخش نخواهد بود و کشور را به خاطر این موضوع چند سال تعطیل کردند تا نتیجه آن مشخص شود که آخر سر هم آمریکا از آن خارج شد.

وی تصریح کرد: ما نباید چشم به بیرون از مرزها بدوزیم، قدرت و عزت را ما باید در داخل کشور جستجو کنیم در کنار آن با دنیا هم یک رابطه خوب و هوشمند برقرار کنیم و این هنر دیپلماسی و سیاست ورزی است.

ترامپ دوباره رییس جمهور آمریکا خواهد شد

عباس زاده درباره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در نوامبر 2020 گفت: در تاریخ آمریکا غالبا رییس جمهور دو دوره انتخاب می شود و نظر من هم این است که ترامپ دوباره به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب خواهد شد.

باید در کشور با فساد مبارزه کنیم

وی تصریح کرد: ما در سیاست داخلی اصلاً باید توجه نکنیم که در آمریکا چه می گذرد و باید کشور خودمان را درست اداره کنیم و با فساد مبارزه کنیم و هوشمندانه عمل کنیم و آن وقت هست که می توانیم از آمریکا امتیاز بگیریم حتی اگر رئیس جمهورش ترامپ باشد.

مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور ادامه داد: ما باید در سیاست خارجی نیز دقیق و هوشمندانه عمل کنیم و اگر بخواهیم اقتصاد خوبی داشته باشیم باید ارتباط هوشمندی هم با دنیا داشته باشیم و متناسب با طرف مقابل سیاست‌های هوشمندانه را تنظیم کنیم و با اروپا و آسیا و دیگر کشورها و نقاط جهان در ارتباط باشیم.

استاندار اسبق ایلام یادآور شد: باید در نظر داشته باشیم که  سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است و اگر بتوانیم کشورمان را خوب اداره کنیم سیاست خارجی بهتری نیز خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمودعباس‌زاده مشکینی در انتخابات مجلس یازدهم از مجموع ۷۲ هزار و ۶۵۲ رای ماخوذه، با کسب ۳۲ هزار و ۲۵۴ رای به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه مشکین‌شهر به مجلس یازدهم راه یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه