English

قالیباف در صحن علنی:

ضرر و زیان کسب وکارها بخاطر قطعی مکرر برق/ نمایندگان در تعطیلات مجلس پیگیر مشکلات مردم بودند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در تعطیلات مجلس پیگیر مشکلات مردم بودند.

ضرر و زیان کسب وکارها بخاطر قطعی مکرر برق/ نمایندگان در تعطیلات مجلس پیگیر مشکلات مردم بودند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزرای موج، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  در نشست علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) را به مردم عزیز ایران و عموم شیعیان و محبین آن حضرت تسلیت عرض می‌نمایم.

قالیباف افزود: طی دو هفته گذشته و با تعطیلی جلسات صحن علنی که عموم نمایندگان محترم به پیگیری مشکلات مردم شریف ایران در حوزه‌های انتخابیه مبادرت می ورزیدند، اقدامات مهمی در مجلس برای حل مشکلات مردم صورت گرفت که گزارشی کوتاهی از این اقدامات را به اطلاع مردم عزیز می رسانم.

وی با اشاره به قطعی های مکرر برق در کشور، اظهار داشت: قطعی‌های مکرر و بدون برنامه برق در هفته‌های گذشته علاوه بر آنکه جریان زندگی مردم را دچار اختلال جدی کرد، باعث شد بسیاری از کسب و کارها نیز در تمام سطوح با مشکلات جدی و بعضا ضرر و زیان‌های هنگفت مواجه شود.

وی ادامه داد:رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با محوریت کمیسیون انرژی موضوع خاموشی‌ها را پیگیری کرد و به واسطه برخی اقدامات فوری و البته اهتمام مسئولان اجرایی در این زمینه، مشکل خاموشی‌ها تا حدی در کوتاه مدت کاهش یافت.

قالیباف با بیان اینکه هر چند بحران برق با برخی اقدامات فوری و کوتاه مدت مدیریت شده است، ولی این راضی شدن به تسکین مقطعی خلاف دوراندیشی است، گفت:  باید به طور ویژه برای حل ریشه‌ای مشکل کمبود برق به خصوص بحث رانتخواری و دلالی انرژی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دیگر بحث مدیریت کرونا و به خصوص برنامه‌ریزی دقیق و شفاف برای واکسیناسیون گروه‌های سنی و شغلی مختلف است. در هفته‌های اخیر شیوع پیک پنجم کرونا به خصوص در جنوب و جنوب شرق کشور علاوه بر زحمات مضاعفی که بر دوش کادر درمان گذاشت، سختی‌های فراوانی برای مردم به وجود آورد.

قالیباف بیان کرد: رواج سویه‌های جدید این ویروس و افزایش قدرت انتقال و تشدید عوارض آن لزوم تسریع در واکسیناسیون را بیش از گذشته مطرح ساخته است. اعضای محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات مهمی برای ایفای وظیفه نظارتی مجلس در مدیریت موج جدید شیوع کرونا و همچنین پیگیری روند تولید و توزیع و تزریق واکسن‌های داخلی به عمل آوردند و بیش از این نیز با محوریت کمیسیون بهداشت و اهتمام مسئولان اجرایی اقدامات موثری برای بازگرداندن نظم و آرامش به مراکز تزریق واکسن انجام شده تا از کرامت مردم عزیز ایران حفاظت و حراست شود. خوشبختانه در روز‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت واکسیناسیون به خصوص افزایش نظم مراکز تزریق واکسن بوده‌ایم و امیدواریم این وضعیت تداوم و بهبود یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص لازم به ذکر است که مسئولین اجرایی در هر سطحی باید به طور شفاف درباره روند واردات، تولید و تزریق واکسن آمار و اطلاعات دقیق به مردم ارائه کنند و از بیان هرگونه اخبار و آمار غیر قطعی و یا اطلاعاتی برآمده از حدس‌های غیر دقیق بپرهیزند تا مرد به اشتباه نیفتند.

قالیباف در ادامه گفت: بحران کمبود آب خوزستان و گلایه‌ها و شکایت‌های مردم شریف آن استان موضوع مهم دیگری بود که برای رسیدگی به آن رئیس محترم کمیسیون انرژی ماموریت یافتند تا با نظارت میدانی از نزدیک ابعاد مسئله را بررسی کرده و موضوع را پیگیری کنند. با همت نمایندگان محترم استان خوزستان اعضای محترم کمیسیون انرژی، موضوعاتی مثل افزایش ظرفیت خروجی سد کرخه و دز و تامین آب پایین دست در دشت آزادگان مشکلات کشاورزان و دامداران تامین مالی فوری فعالیت‌های مرتبط با تامین آب شرب و آب مورد نیاز برای دام و همچنین پرداخت خسارت‌های کشاورزان که بیش از این مورد تصویب قرار گرفته بود به عنوان مهمترین اقدامات نظارتی مجلس مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته که با همراهی و جدیت مدیران اجرایی کشور و استان منجر به نتایج موثری در کمتر شدن مشکلات مردم شد. امیدواریم با ادامه اقدامات مشکلات مردم به طور کامل رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزو: همچنین لازم به ذکر است که پیگیری فوری رئیس محترم دستگاه قضا برای حل مشکلات آب در استان خوزستان و رفع دغدغه‌های مردم از اقدامات مثبت و ارزشمند روز‌های اخیر بود که نقش قابل توجهی در افزایش هماهنگی‌ها و بسیج ظرفیت‌های هر  سه قوه برای حل مشکلات مردم داشت.

قالیباف  تصریح کرد: فعالیت مهم دیگری که در روزهای اخیر در مجلس بی وقفه و به طور منظم درحال پیگیری است موضوع حساس و تاثیر گذار برنامه هفتم توسعه است که با حضور نمایندگان محترم ، اساتید محترم دانشگاه و جمع کثیری از متخصصان و مسئولان در حال برگزاری است. هدف مجلس یازدهم آن است که برنامه هفتم توسعه برنامه‌ای دقیق و عملیاتی و قابل ارزیابی باشد . با تلاش‌های صورت گرفته انشالله برنامه هفتم، برنامه‌ای متفاوت از برنامه‌های قبلی خواهد بود و نقش موثری در هدایت مجوعه‌ دستگاه‌های نظارتی،سیاست گذار و اجرایی برای توسعه همه جانبه و پایدار ایران عزیز خواهد داشت.

قالیباف افزود: اقدامات مهم دیگری همچون بررسی لایحه مهم و ضروری رتبه‌بندی معلمان، پیگیری روند توزیع نهاده‌های دامی دپو شده، نظارت میدانی از استان‌ها، بررسی موانع و ایرادات قانون حمایت از معلولان، بررسی وضعیت اجرای سامانه املاک و اسکان از سوی نمایندگان در دو هفته اخیر انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ضروری می‌دانم بر موضوع مهم لزوم پیگیری وظایف دولت مستقر تا آخرین روز استقرار تأکید و اعلام نمایم انتظار می‌رود دولت و مسئولان اجرایی در تمامی سطوح وظایف خود را تا روز آخر با حداکثر توان و اهتمام به انجام رسانند و با تمام ظرفیت خود، مقدمات انتقال مسئولیت به دولت جدید را با مسئولیت‌پذیری کامل بر عهده بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه