English

شیخی در نشست خبری:

زنان نخبه می‌توانند در تصمیم گیری‌ها نقش آفرینی داشته باشند

رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی گفت: زنان نخبه می‌توانند در تصمیم گیری‌ها نقش آفرینی داشته باشند.

زنان نخبه می‌توانند در تصمیم گیری‌ها نقش آفرینی داشته باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، زهرا شیخی رئیس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی یکی از نامزد‌های سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ، اظهار کرد: بنده زهرا شیخی ام، مادر دغدغه مندی که ریسک بزرگ آقای قاضی زاده هاشمی و سپردن مسئولیت به زن را پذیرفته ام.

وی افزود: می‌خواهم برای تصمیم سازی آینده کشورم نفش موثری داشته باشم، فکر میکنم با توجه به اینکه یک زمانی مرد‌ها بودند که تصمیم نهایی را می‌گرفتند وقتش رسیده زنان آن اثربخشی در تصمیمات را ایفا کنند، اگر اشتباه کنیم و تصمیم درست نگیریم تاوانش را خواهیم داد اگر نیمه اجتماع با دقت شناسایی و بررسی کنند و اصلح‌ترین فرد را انتخابات کنند،اثر آن را می بینند.

شیخی ادامه داد: آقای قاضی زاده هاشمی جوان‌ترین نامزد است و برای حضور زنان برنامه دارد. امروز زنان نخبه می‌توانند در تصمیم گیری‌ها نقش آفرینی داشته باشند و زنان کشور در ساختار‌های مختلف کشور نقش داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی گفت: تنها به زنان شاغل توجه نمی‌شود بلکه زنان خانه دار و زنان آسیب دیده نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت، زنانی که دچار آسیب‌های اجتماعی، طلاق، حاشیه نشینی و ... وجود دارند برای تمام این زنان برنامه داریم خداروشکر میکنم که رئیس ستاد انتخابات کسی هستم که برنامه دارد.

وی درخصوص برنامه های سیاست خارجه قاضی زاده هاشمی، تصریح کرد: آقای قاضی زاده هاشمی تمام صحبت هایشان با پشتوانه کارشناسی بوده است و ابتدا آسیب ها ارائه شده و بعد از آن برنامه تهیه شده است. در چند سال اخیر مشکلات زیادی درخصوص تحریم ها داریم و در ساختار داخلی موانعی وجود دارد و ما باید روابط خودمان را با کشورهای همسایه بهبود ببخشیم و برنامه هایی در این خصوص آقای قاضی زاده هاشمی دارند که ارائه خواهند داد.

شیخی در مورد مستند قاضی زاده هاشمی و اشاره ای به دعای خیر مادرش، گفت: دعای مادر دعای عاقبت بخیری است، اینکه آقای قاضی زاده در انتخابات حاضر شدند به دلیل تقویت آرمان های انقلاب اسلامی است. در مستند اشاره ای به دعای خیر مادر ایشان شده است که نشان از باور تمامی ما مردم است اگر آقای قاضی زاده انتخاب نشوند لطمه به باور مردم نمی‌خورد که دعای خیر مادرشان جواب نداد، چراکه دعای مادر برای عاقبت بخیری است و شاید پیروزی ایشان موجب عاقبت بخیری نشود.

رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی درخصوص محورهای دیدار ایشان با آقای رئیسی گفت: ماهم شنیدیم، آقای قاضی زاده حفاظت کلام دارند. از محتوای جلسه خبر ندارم و از خود آقای قاضی زاده هاشمی بپرسید.

وی درخصوص صحبت های آقای همتی که گفته بودند برای زنان هیچ ارزشی قائل نیستیم، گفت: صحبت های سردار دل ها را درخصوص زنان و دختران شنیده ایم آنچه درخصوص حضور زن در عرصه فعالیت وجود دارد می‌بینیم در جبهه انقلاب عملیاتی شد و زنان در عرصه های مختلف فعالیت دارند و در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی می‌بینیم زنان چه قدر جایگاه دارند، بنده فرزند این انقلاب هستم، مادرم، همسرم، پزشکم، نماینده مجلس ام، ما سربازان این انقلاب هستیم و از مردان می‌خواهیم که اجازه دهند زنان بتوانند تصمیم گیری کنند امیدوارم بانوان نخبه بتوانند در تمام عرصه ها حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی درخصوص وزیر زن در کابینه قاضی زاده هاشمی، گفت: به این روشنی تاکنون از ایشان نپرسیده ام، اما بارها از وی شنیده ام که زنان شایسته باید حضور داشته باشند و بدون اینکه توجهی به جنسیت شود از آنها استفاده خواهد شد.

شیخی درخصوص عدم پیروزی قاضی زاده هاشمی و اختصاص برنامه هایشان به نامزد پیروز، گفت: انسانی که من میشناسم انقدر بزرگواری دارند که اینکار را خواهند کرد و همه وی را می شناسند، فردی نیست که دنبال شهرت باشد و فقط به دنبال اجرای گام دوم انقلاب هستند قطعا برنامه های خود در اختیار فرد منتخب مردم قرار خواهد داد، چراکه مردم هستند که تعیین می‌کنند چه کسی رئیس جمهور باشد.

وی درخصوص حضور قاضی زاده هاشمی تا پایان انتخابات، گفت: این بستگی به مردم دارد، اگر ما تصمیم بگیریم ایشان بمانند، می مانند و اگر نخواهیم قطعا کنار می روند و این از طریق نظرسنجی ها مشخص خواهد شد. برای  آقای قاضی زاده آینده کشور مهم است نه آینده خودشان.

رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی درخصوص برنامه های قاضی زاده هاشمی نسبت به توسعه علوم انسانی، گفت: آقای قاضی زاده نگاهشان به جامعه این است که جامعه سالم داشته باشیم، جامعه سلامت ابعاد مختلف دارد بحث معنویت و سلامت اجتماعی انسان بسیار دارای اهمیت است، بند ۱۲ سیاست های ابلاغی رهبری در برنامه نظام سلامت تبیین و توسعه طب سنتی است و توجه ویژه به سلامت روان مردم شده است انسان سالم باید در آب هوای سالم باشد، آیا مشکلات فعلی جامعه که مهم ترین آن معیشت است سلامت روان افراد را برهم نریخته است؟ پس آقای قاضی زاده نگاه پزشکی دارند و می‌خواهند جامعه را درمان کنند چراکه درد هایی در جامعه دارند نیاز به جراحی دارند و با مسکن مشکلات رفع نمی شود، نیاز داریم به این شکاف ها و چالش ها جدی ورود کنیم، باید مشکلات را به صورت ریشه ای رفع و پیشگیری کنیم.

وی درخصوص برنامه های قاضی زاده هاشمی برای تقویت واژه ایثار و شهادت، تصریح کرد: در این خصوص بارها این بحث را شنیده ایم و درک کرده ایم، اما آیا آنچه که در این فرهنگ گفته می شود با آنچه که در خانواده شهدا وجود دارد یکی است؟ خانواده شهدا از مسئولان ناراحت هستند چراکه حس می کنند خون شهیدشان هدر می رود بنده به عنوان فرزند شهید اجازه نمی‌دهم که خون پدرم و سایر شهدا هدر رود، مسئولان چه چهره هایی از خانواده شهدا به جز سهمیه نشان به مردم دادند؟ خانواده های شهدا را از نزدیک ببنید. آنچه از این فرهنگ شنیده و دیده اید جفا به این فرهنگ بوده است امیدوارم مسئولان از خواب بیدار شوند چراکه باید پاسخگوی شهید و خانواده شهدا باشند. اگر مسئولان ما این موضوع را درک می کردند فساد نمی کردند و صدا درشت نمی کردند.

شیخی درخصوص برنامه های قاضی زاده هاشمی درمورد تعطیلی کارخانه جاتی که از رده خارج شده اند، بیان کرد: نکات ریزی در این خصوص وجود دارد آقای قاضی زاده برنامه دارند به دلیل اینکه نماینده مجلس هستند نظارت عمیقی درخصوص مشکلات کارخانه ها دارند و مشکلاتی در زمینه تولید به وجود آمد؛ برنامه های خود را در این زمینه ارائه خواهند داد.

وی درخصوص برنامه قاضی زاده هاشمی درمورد مذاکرات وین، گفت: نکاتی که درباره برجام وجود دارد نکات ساده ای نیست و بحث های گفتمانی دقیقی را می طلبد، صلاح و مصلحت مردم ایران برای تصمیم گیری باید مورد توجه قرار گیرد. رئیس جمهور آینده باید به این موضوع توجه کند آنچه که در ظاهر و باطن روابط خارجی ماست باید جوری پیش رود که به صلاح مردم باشد، تیم های تخصصی وجود دارد که بررسی های لازم را انجام می دهد و دولت آینده باید کاری کند که منافع ملی حفظ و باعث عزتمندی مردم شود.

شیخی گفت: به عنوان یک زن، مادر، پزشک، فرزند شهید خواهش میکنم، مخصوصا از زنان که رای دهند و برای رای دادن بررسی کنند تا انتخاب اصلح داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه