English

واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

مشارکت بالا قدرت نظام است/ دولت در این انتخابات کاملاً بی طرف است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ممکن است کسی سلیقه‌اش با شورای نگهبان و دیگری متفاوت باشد اما همه واحد بر این نظر هستیم که مشارکت بالا قدرت نظام است و وحدت و انسجام داخلی را افزایش می‌دهد و باعث خنثی‌سازی توطئه دشمنان می‌شود.

مشارکت بالا قدرت نظام است/ دولت در این انتخابات کاملاً بی طرف است

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌ جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: شرایطی که امروز در دنیا وجود دارد هیچ کشوری نمی‌تواند در انزوا فعالیت کند. با توجه به امکاناتی که در روابط خارجی وجود دارد، ایران نمی‌تواند از این فضا خارج شود. افرادی در بعضی شرایط ایده‌هایی مطرح می‌کنند که عملیاتی نیست.

وی عنوان کرد: اینکه عده‌ای از کاندیداها به تعامل با کشورهای دیگر اذعان می‌کنند اتفاق خوبی است. فرقی نمی‌کند چه دولتی سر کار می‌آید، ما به عنوان دولتی با ۸ سال سابقه افتخار می‌کنیم که تجربیات خود را در اختیار دولت آینده قرار دهیم و ریل گذاری‌های انجام شده را به دولت بعد واگذار کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: هیچ کسی نباید از کاهش مشارکت مردم خوشحال باشد. ممکن است کسی سلیقه‌اش با شورای نگهبان و دیگری متفاوت باشد اما همه واحد بر این نظر هستیم که مشارکت بالا قدرت نظام است و وحدت و انسجام داخلی را افزایش می‌دهد و باعث خنثی‌سازی توطئه دشمنان می‌شود.

واعظی گفت: همه در انتخابات مشارکت کنند و به آنکه می‌دانند اصلح است رای بدهند.

وی در رابطه با تاثیر عملکرد دولت در میزان مشارکت عنوان کرد: اواخر دولت آقای احمدی نژاد خیلی بدتر از این حرف‌ها بود در حالی که ایشان یک سال تحریم داشت و تحریمش هم ترامپی نبود. ما نباید حرف‌های ناامید کننده بزنیم. برخی کاندیداها دارند این کار را می‌کنند و اولین کارشان زدن دولت است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: هیچکدام از نامزدها نمی‌گویند این شعارها چگونه محقق می‌شود. آنچه می‌بینیم، شعارهای تند و بدون برنامه است. نامزدها به جای حذف و تخریب دیگران به مردم بگویند ۵۰۰ هزار تومان را از کجا می‌آورند؟ چگونه می‌خواهند با فساد مبارزه کنند؟ چگونه می‌توانند بهتر با خارج تعامل برقرار کنند؟ همه باید برای یک مشارکت و انتخابات خوب مردم را آماده کنند.

واعظی با بیان اینکه دولت در این انتخابات کاملاً بی طرف است و صرفاً برگزار کننده انتخابات است، گفت: دولت برنامه دارد انتخابت سالم و امن برای مردم برگزار کند. آقای همتی تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت کنند و همکار ما بودند. اما اینکه بگوییم دولت از یک کاندیدا حمایت کند این چنین نیست. دولت نمی‌خواهد جای خودش کسی را بیاورد بلکه صرفاً می‌خواهد انتخابات را با مشارکت و سالم برگزار کند.

وی در رابطه با مذاکرات وین تصریح کرد: پیش نویسی در دور چهارم مذاکرات آماده شد و طرف ایرانی برای ۱+۴ ارسال کرد و پرانتزهایی هم لحاظ شده است. مذاکره بخش‌های مختلفی دارد. یکی از بخش‌ها، بخش اقتصادی است و ما چارچوبی داریم که برجام بر اساس همان چارچوب سابق نه بیشتر نه کمتر ادامه پیدا کند. مذاکرات خوب پیش رفته و خواسته ما در بخش اقتصادی تا جای زیادی محقق است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: در زمینه هسته‌ای کار تا جایی پیش رفته و مذاکرات در حال انجام است. در خصوص راستی آزمایی، پیشنهادات مطرح اما آن طوری که می‌خواستیم نتیجه نگرفتیم اما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. این معنایش این نیست که ما از درخواست‌های خود صرف نظر کنیم. ما دولت را بدون مشکل تقدیم دولت جدید می‌کنیم.

واعظی در خصوص رد صلاحیت‌های گسترده کاندیداها و نامه رئیس جمهور و رایزنی‌های صورت گرفته از طرف روحانی گفت: آقای روحانی هم به شورای نگهبان نامه نوشتند و هم آنچه در اختیار رئیس‌جمهور بود انجام دادند. هر مسئولی در کشور اختیاراتی دارد و نمی‌تواند در چارچوب وظایف دیگران دخالت کند. کار بر عهده شورای نگهبان بود و آقای رئیسی جمهور پیامدهای لازم را منعکس کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه