English

موافقان طرح مالیات بر عایدی سرمایه مطرح کردند:

مهار نوسانات قیمت مسکن، خودرو، ارز و طلا با تصویب طرح مالیات برعایدی سرمایه

موافقان طرح مالیات برعایدی سرمایه با انتقاد از افزایش فاصله طبقاتی ناشی از دلالی، سوداگری و رانت‌خواری مطرح کردند که تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه ایران را که در حال حاضر تبدیل به بهشت سوداگران شده است، به سمت افزایش تولید سوق می‌دهد.

مهار نوسانات قیمت مسکن، خودرو، ارز و طلا با تصویب طرح مالیات برعایدی سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ​سیداحسان خاندوزی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح مالیات برعایدی سرمایه به عنوان نخستین موافق آن با بیان اینکه این مالیات در بسیاری از کشورهای توسعه یافته پرداخت می‌شود، گفت: اجرای این قانون عامل موثری در افزایش فعالیت‌های تولیدی است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه با بیان اینکه این طرح فاصله طبقاتی را کاهش خواهد داد و فاصله را روی درآمد ناشی از میزان کار افراد می‌برد، عنوان کرد: این طرح می‌تواند نوسانات قیمتی در حوزه مسکن، خودرو، ارز و طلا را مهار کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح به 99 درصد جامعه که نیاز مصرفی دارند کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: این طرح صرفا برای کسانی است که بیش از حد نیاز خود، کالا جمع‌آوری کرده‌اند و تنها ناراضیان آن سوداگران و دلالان هستند.

سیدغنی نظری خانقاه نیز به عنوان دومین موافق طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: 8 درصد مالیات بر CGT در کشور آمریکا، 7 درصد در سوئد، 6 درصد در کره جنوبی و صفر درصد در ایران لحاظ می‌شود و این در حالی است که قشر معلمان مالیات می‌دهند اما دلالان هیچ مالیاتی نمی‌پردازند لذا این طرح از سوداگری، دلالی و رانت‌خواری جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه این طرح می‌تواند مانع احتکار شود، تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه انگیزه تبدیل سرمایه به موارد مولد به جای غیرمولد را افزایش می‌دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اضافه کرد: این طرح ضمن افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری، سهم مهمی در اصلاح منابع مالی خواهد داشت که در راستای اصلاح ساختار بودجه خواهد بود.

محمد صفائی دلوئی  نیز به عنوان آخرین موافق این طرح با بیان اینکه در حال حاضر نظام مالیاتی با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عملکرد در حال تنبیه کردن تولیدکننده است، عنوان کرد: این در حالی است که سوداگران هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند که موجب افزایش فاصله طبقاتی و فقر شده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس در ادامه با بیان اینکه تاکنون 12 جلسه کاری با حضور مسئولان وزارتخانه‌های اقتصاد و راه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و اتاق‌های ایران و اصناف در این خصوص داشته ایم، یادآور شد: این مالیات بر زمین، مسکن، خودرو، طلا و ارز است اما در حدی که برای مصرف و نیاز خانواده‌ها باشد، صد درصد معاف از مالیات خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: برخی افراد 700 خانه دارند و یا در جریان ثبت‌نام خودرو بیش از 6 هزار خودرو ثبت‌نام کردند و میلیاردها تومان در جریان آن سود کردند اما یک ریال نیز مالیات نمی‌دهند لذا این طرح باعث سوق دادن سرمایه به سمت تولید خواهد شد و ایران را که در حال حاضر تبدیل به بهشت سوداگران شده است به سمت افزایش تولید می‌برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه