English

رسولی در نشست خبری مطرح کرد:

در تدوین فهرست شورای شهر به‌هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نمی‌کنیم/ باید تلاش کنیم که شورای شهر را سیاسی و سیاست زده نکنیم

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای گفت: به هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نخواهیم کرد و اگر نزدیکترین جریان‌ها از این فرایند خارج شوند جلویشان می‌ایستیم .

در تدوین فهرست شورای شهر به‌هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نمی‌کنیم/  باید تلاش کنیم که شورای شهر را سیاسی و سیاست زده نکنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری با اشاره به فهرست نهایی شورای شهر تهران، اظهار داشت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همواره در تلاش بوده که تمام رویه‌های قبلی که برای رسیدن به لیست نهایی اتفاق می افتاد تغییر کند و عدالت و کارآمدی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد اما می‌خواهیم شورایی متخصص برای پایتخت کشور دور هم جمع کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اظهار داشت: پیش از این، سازوکارهایی که چند نفر دور هم توافق می کردند را شاهد بوده‌ایم، ما سعی کردیم این قالب را بشکنیم.

رسولی با بیان اینکه منطق سابق را شکستیم و بر اساس سازوکاری جدید و نو، کار را پیش برده ایم، افزود:  در درجه اول، می خواهیم مردم، اقشار و گروه‌های مختلف جامعه را همراه کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که مشارکت مردم را در روند تهیه لیست افزایش دهیم، ادامه داد:  تا ساعت ۱۲ شب گذشته ۹۲ هزار نفر در تهران به نمایندگی از تشکل‌ها، اقشار، اصناف و جریان‌های سیاسی ثبت نام کرده‌اند. از ۸ صبح امروز ۳۰۱ نامزد که تا این مرحله رسدیه‌اند به انتخاب این ۹۲ هزار نفر گذاشته خواهد. از ۸ صبح امروز به مدت ۴ روز مجمع عمومی ائتلاف تشکیل خواهد شد و نامزدها را انتخاب خواهد کرد.  

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای اسلامی تصریح کرد: ۶۳ نفر را در پایان خواهیم داشت که از دل این مجمع عمومی برمی‌آید. این افراد بر اساس نظرات آقایان و گروه‌های خاص مشخص نمی‌شود بلکه در یک فرآیند با مشارکت مردمی مشخص می‌شود.

رسولی خاطر نشان کرد: بعد از رسیدن به ۶۳ نفر به هیئت انتخاب می‌رسیم، این هیئت یعنی شورای ائتلاف منهای کسانی که خودشان داوطلب شده‌اند به اضافه ۱۰نفر از مشهورین شهر در حوزه‌های مختلف و متخصصین نامی در مرحله پایانی برای ارائه لیست نهایی ۲۱ نفره نظر خواهند داد.

وی اظهارکرد: اقبال شاکری، پشمچی‌زاده، حسن خجسته، رضا روستاآزاد، سید علی ریاض، سید محمدحسین میرلوحی، علی صدری نیا، صدیقه حجازی، رضا داوری، علی شمسی پور، فهیمه فرهمند پور، کامران دانشجو از جمله نام‌های لیست ۳۰ نفره‌ای هستند که به مجمع عمومی می‌روند و از میان آنها ۱۰ نفر برای اضافه شدن به هیئت انتخاب می پیوندند.

سخنگوی شورای ائتلاف افزود: مهمترین نکته این است که همه تلاشمان را می کنیم که شایستگان انتخاب شوند. اگر فرد شایسته و توانمندی بود و انتخاب نشد قطعا در مراحل و سطوح مختلف مدیریت شهری از آنها استفاده خواهد شد.

رسولی گفت: در فهرست ۲۱ نفره حداقل ۵۰ درصد زیر ۴۵ سال خواهند بود و ۳ خانم و یک روحانی خواهیم داشت و ۵ نفر باید بالای ۴۵ سال باشند.

وی اظهار داشت: نگاه ما رو به جلو است و باید تلاش کنیم که شورای شهر را سیاسی و سیاست زده نکنیم. عملکرد شورای شهر فعلی را مردم شاهد بوده‌اند؛ از نحوه مدیریت شهری تا انتخاب شهردار عدم توانمندی این شورا شفاف است.

سخنگوی شورای ائتلاف با بیان اینکه شورای شهر باید آمیخته‌ای از تخصص و تجربه باشد، افزود: شورایی که آنقدر ناتوان است که  در انتخاب شهردار با مشکل مواجه است بدترین کارنامه ممکن را خواهد داشت.

رسولی خاطر نشان کرد: در یک مقایسه ساده با عملکرد قالیباف از احداث اتوبان امام علی(ع) تا پل صدر متوجه تفاوت توانمندی‌ها می‌شویم. با این همه در برخی واگرایی های تاسف برانگیز موج حملات به اینگونه اقدامات موثر را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: باید از سیاست زدگی و حضور افراد سیاسی صرف پرهیز شود، از این رو تلاش می‌کنیم شایستگی و تخصص، اولویت‌های اثرگذار بر تعیین افراد لیست نهایی باشد.

سخنگوی شورای ائتلاف فرآیند افزود: موضوع بسیار مهمی که ما به آن معتقدیم، فرآیند است. برای اجرای عدالت و حق الناس عمل در چارچوب این فرآیند و پرهیز از هرگونه سهمیه‌ دادن‌ های قدیمی و سنتی ضرورت دارد.

رسولی درباره تعیین سرلیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر تهران ،  تصریح کرد: مسئله ما سرلیست و «ته لیست» نیست و روی آن رقابتی نداریم. مهدی چمران  و پرویز سروری حضور دارند و فعالیت ها را در عین برادری پیش می برند. ممکن است هر دو فرد به علت کسوتی که دارند به عنوان دو سرلیست جدا وارد عرصه شوند اما در شورای ائتلاف رقابت با هم نداریم. مسئله و دغدغه مسئله سرلیست نیست، مسئله مهم برای ما شایسته سالاری و تخصص محوری است.

وی همچنین درباره اینکه آیا در زمان تبلیغات انتخابات شورای شهر تهران،  شورای ائتلاف، شهردار منتخب خود را به مردم معرفی خواهد کرد؟، گفت: البته این حق اعضای شورای شهر است که این انتخاب را انجام بدهند. حتما مطالبات و مذاکراتی صورت گرفته و ممکن است افرادی را برای شهرداری در نظر داشته باشیم و در حال بررسی هستیم ولی در حال حاضر بهتر است از این مرحله عبور کنیم تا اعضای شورای شهر مشخص شوند.

سخنگوی شورای ائتلاف تاکید کرد: در عالم سیاست ممکن است اتفاقات مختلف بیفتد و خطاهای استراتژیک پیش بیاید اما امروز تلاش شورای ائتلاف بر این است که در برابر اشتباهات گذشته آگاه و مقاوم باشد.

رسولی با بیان اینکه در این دوره، سهمیه به هیچ کس نخواهیم داد، گفت:  زمان بندی ما به این شکل است که امروز تا پنجم خرداد رای گیری در سایت شورای ائتلاف برقرار خواهد بود و از پنجم تا سیزدهم خرداد از ۶۳ نفر به ۲۱ نفر برسیم و نیمه خرداد لیست نهایی مشخص خواهد بود و بعد از آن به نحوه تبلیغات می‌پردازیم.

وی درباره نقش شورای ائتلاف در لیست سایر شهرستان‌ها، گفت: ما نباید در کار استان ‌ها و شهرستان ها دخالت کنیم و باید خودشان تصمیم بگیرند. این دخالت صرفا در سطح کمک رسانی و راهنمایی می‌تواند باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه