English

شورای چهارم به آخر خط رسید

چهارمین دوره شوراهای شهر تهران در حالی به کار خود پایان داد که به گفته رئیس شورای شهر در نگاه برخی از اعضای شورا نگرانی برای آینده موج می زند.

شورای چهارم به آخر خط رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز آخرین جلسه شورای شهر تهران با حضور همه اعضای شورا برگزار شد. در این جلسه نه لایحه ای تصویب شد و نه گله و شکایتی مطرح شد. هر چه بود تقدیر و تشکر و حلالیت طلبیدن، نسبت به یکدیگر بود. در جلسه آخر بازار تقدیر و تشکر ها و عکس های سلفی داغ بود و اعضای شورا و معاونان شهردار، افرادی بودند که در این جلسه  تقدیر شدند.

نگاه فراجناحی در شورای چهارم

 چمران رئیس دوره چهارم شورای شهر تهران در آخرین جلسه این شورا با حلالیت از همه اعضای شورا گفت: هر آمدنی رفتنی دارد و بزرگترین هنر این شورا داشتن نگاه فراجناحی به موضوعات شهری بود.

پایان کار چهارمین شورای اسلامی شهر تهران

رئیس دوره چهارم شورای شهر تهران در ادامه گفت: هنر شورای چهارم در این بود که با وجود حضور همه سلیقه ها در این شورا تصمیمات برای شهر به دور از مسائل سیاسی بود و آنچه مهم بود شهر و افزایش رفاه مردم بود، نه نگاه ها و جناح های سیاسی.

چمران در ادامه افزود: شورای چهارم 532 مصوبه و 1273 نام گذاری معبر و خیابان داشته است. همچنین 231 طرح و لایحه نیز در شورا بررسی و به تصویب رسیده است.

تغییر نگاه مردم به مدیریت شهری

قالیباف که سند تحویل و تحول شهر تهران را به شورای شهر تقدیم کرد و گفت: آنچه که در این مدت در شهر تهران تغییر کرده است در این سند آمده است.

شهردار تهران نیز که آخرین جلسه مشترک خود را در کسوت شهردار تهران با اعضای شورای شهر می گذراند نیز با تشکر از زحمات کسانی که او را در این راه همراهی کردند، گفت: در هر جا و هر کسوت در خدمت مردم تهران خواهم بود.

پایان کار چهارمین شورای اسلامی شهر تهران

وی تصریح کرد: عملکرد شهرداری در دوره دوم و سوم و چهارم به گونه ای بوده که نگاه به شهرداری و مدیریت شهری تغییر کرده است و این چیزی است که دوران حضور ما در شهرداری را با دیگران متفاوت می کند.

شهردار سابق تهران  در ادامه افزود: درآمد پایدار و آلودگی محیط زیست دو مشکلی است که شهر با ان روبرو است و این دو مشکل با تحقق مدیریت یکپارچه شهری قابل حل خواهد بود.

وی ادامه  داد: همه تلاش ما در ۱۲ سال گذشته با همین نگاه بوده است تا هدف ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی محقق شود.

قالیباف با اشاره به اینکه تلاش کرده تا در دوران مدیریت خود به شهروندان، شهر و مدیریت شهری بانگاهی درست و با رویکرد اجتماعی و فرهنگی گام بردارد، در ادامه اظهار کرد: تبدیل کردن مجموعه مدیریت شهری از یک سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی و در خدمت مردم بودن در شئونات مختلف زندگی اتفاقی است که در شهر تهران رخ داد وباعث شد در شهرهای دیگر نیز اثر گذار باشد وهمین مساله باعث شده است که توقع و نگاه مردم از شهرداری ها امروز متفاوت شده باشد. همین جاست که زخم کهنه جدی که در نظام اداری و اجرایی ما وجود دار د رخ نشان می دهد و آن این است که سیستم بسیار متمرکزی داریم، و آن زخم اکنون سر باز کرده است. اما در این دوره نشان داده شد که بیش از هر زمان دیگری بستر برای مدیریت یکپارچه شهری فراهم شده است.

شهردار پایتخت با اشاره به اینکه 12 سال قبل نمی دانستم که چه چیزی تحویل می گیریم ادامه داد :آن زمان که توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کردم نمی دانستم چه چیزی دارم تحویل می گیرم و هر چه تلاش کردم، چیزی مطلع نشدم. می خواستم با مدیران ارشد شهرداری آشنا شوم اما حتی یک برگ کوچک دو خطی از ارزیابی و عملکرد نبود که نگاه کنم و ببینم چه اطلاعاتی در دست من قرار می گیرد. همانجا بود که تاکید کردم بحث هوشمند سازی از ضرورت های جدی شهرداری هاست. او امروز این سند آماده است و با رفتن ما گروه جدید می دانند که مجموعه اینجا چه چیزی است و پیشنهاد می دهم بعدی ها نیز این را تکمیل کنند

شهردار تهران با تشکر از مقام معظم رهبری بیان کرد: از مقام معظم رهبری که در این دوره عنایت ویژه ای در طی ۱۲ سال به تهران داشتند تشکر  می کنم. همیشه مقام معظم رهبری به نفع مردم تصمیم گرفتند و با عنایات ایشان امروز معبری نمانده که بخواهیم در تهران باز کنیم. مجموعه ۳۰۰ هکتاری بوستان ولایت را به برکت ایشان داریم. دو سال قبل در یک فرمان شفاهی بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار فضاهای در اختیار نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی و نظامی را یکجا در اختیار مردم گذاشتند. از همه حمایت ها و رهنمودهای ایشان تشکر می کنیم، از اینکه عنایت داشتند همکاران من و مجموعه شهرداری را به عنوان مجموعه جهادی شناختند تشکر می کنم و این افتخار را شاکر هستیم که ایشان این لقب را به مجموعه شهرداری دادند و باعث افتخار همه ما است.

انحرافاتی که جلوی تحقق مصوبات بود

حافظی که اولین نماینده ای بود که با ورود قالیباف صحن شورا را ترک می کرد به بی انظباطی در قسمت مالی شهرداری اشاره کرد و به موج گفت: با وجود آنکه سعی کردم با این شرایط مبارزه کنم، اما نتوانستم آنطور که می خواهم، نتیجه بگیرم .اما امیدوارم این مطالبات در دوره پنجم با جدیت دنبال شود.

پایان کار چهارمین شورای اسلامی شهر تهران

وی از برخی از اقدامات شورای شهر یاد کرد و گفت: ارتقای سلامت شهروندان از نکات خوبی بود که در این شورا محقق شد و امیدوارم در شورای پنجم نیز ادامه پسدا کند.

وی با انتقاد به اینکه شرایط و مصوبات شورا می توانست در جهت بهتر شدن زندگی مردم پیش رود، اگر موانع و مشکلات ایجاد نمی شد، در ادامه افزود : مسائل حاشیه‌ای مانند انحرافات و تخلفات شهرداری از چارچوب‌های مصوب و قوانین بالادست پررنگ بود.در حالی که اگر نظارت دقیق و مرکزی برای رسیدگی به انحرافات و تذکرات ایجاد می شد، می توانست با جلوگیری از این انحرافات تاثیر بیشتری بر آسایش شهروندان داشته باشد و در واقع رفتارهای غیر کارشناسی و خارج از چارچوب مدیریتی در شهرداری سبب می شد که به نتیجه نرسیم.

 این در حالی است که اگر طی سال‌های گذشته یک زیرساخت نظارتی استاندارد و علمی طراحی و در اختیار شورا گذاشته شده بود به جای آنکه وقت اعضا صرف رسیدگی به انحرافات، خطاها و تذکرات شود به مصوباتی که در آسایش و آرامش شهروندان اثرگذار بود، پرداخته می‌شد. به گفته وی، بخش عمده‌ای از این تذکرات نیز به دلیل آنکه روح حاکم بر شورا با رفتارهای مدیریتی خارج از چارچوب شهرداری همراه بود، به نتیجه نمی‌رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه