English

قالیباف:

طرح تقویت امنیت غذایی پایانی بر نابسامانی بخش کشاورزی کشور خواهد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی می تواند بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی و حوزه توزیع غیرمنطقی محصولات کشاورزی را رفع کند.

طرح تقویت امنیت غذایی پایانی بر نابسامانی بخش کشاورزی کشور خواهد بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی ، در خصوص طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی گفت: این طرح بسیار مهم و اساسی بوده و اصلاح ساختار و اصلاح وظایف و تمام نابسامانی را موجب می شود، طرح تقویت امنیت غذایی موضوع اختلافات بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را اصلاح می کند، چرا که این اختلافات لطمات بسیاری به تولیدکنندگان بخش کشاورزی وارد کرده و همچنین در بخش مصرف کننده مردم آسیب دیده و با کالاهای گران قیمت و توزیع های غیرمنطقی و نبود شبکه توزیع مناسب مواجه می شوند که این می تواند پایانی بر این نابسامانی ها باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در هیات رئیسه تصمیم گرفتیم که این طرح به خاطر حساسیت و توجه در حوزه کارشناسی به صورت دو شوری باشد، همچنین قانونگذاری در این زمینه یکی از مهم ترین قوانین در دوره مجلس یازدهم است لذا استدعای من از همکاران این است که در زمان بررسی جزئیات این طرح در کمیسیون مربوطه، فعالانه در پیشنهادات شرکت کنند و ما حداکثر تا 3 هفته آینده شور دوم این طرح را در صحن بررسی می کنیم.

وی افزود: من می خواهم این حساسیت را به همکاران بدهم که در کمیسیون مربوطه فعال باشند و از رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی می خواهم که از نظرات همکاران دیگر نیز استفاده کنند و با توجه به اینکه براساس ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس از نظرات و کارشناسان بیرون و صاحبنظران و بخش های دولتی در این طرح استفاده شده، بتوانیم تا 3 هفته دیگر این طرح را در صحن بررسی کنیم.

همچنین احد آزادی خواه در تذکری، گفت: براساس ماده 149 باید هر طرح مخالفان و موافقان و نماینده دولت در خصوص رد یا قبول کلیات صحبت کند در حالی که نماینده دولت ورود کرده و این خلاف ماده 149 است زمانی که طرح دو شوری باشد در شور اول باید کلیات بحث شود، کلیات که رأی آورد، وارد مواد شده و ماده به ماده بررسی می کنیم در حالی که اقدام نماینده دولت خلاف آئین نامه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده دولت تک به تک سازمان ها و دستگاه ها را نام برد و گفت در این خصوص نیازی به قانون نداریم در حالی که براساس اصل 71 قانون اساسی مجلس این اختیار را دارد که در تمامی مسائل در حدود قانون وارد شود و قانون جدید و کاملی وضع کند تا مشکلات حل شود.

وی افزود: رأی نمایندگان به طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی نشان داد که برای حل مشکلات مردم انقلابی عمل می کنند و این طرح می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی