English

پورابراهیمی:

تعدادی از نمایندگان صدای تخریب علیه مجلس را به راه انداختند/ قالیباف: در زمینه قانونگذاری حرف اول و آخر را صحن علنی مجلس می زند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر به پورابراهیمی گفت: در زمینه قانونگذاری حرف اول و آخر را صحن علنی مجلس می زند و غیر از آن فرد یا جای خاص دیگری وجود ندارد.

تعدادی از نمایندگان صدای تخریب علیه مجلس را به راه انداختند/ قالیباف: در زمینه قانونگذاری حرف اول و آخر را صحن علنی مجلس می زند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای گفت: در حدود 200 نفر از نمایندگان به کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی رأی دادند، با نظر مساعد رئیس مجلس و اعضای کمیسیون اقتصادی مقرر شد طرح مذکور دو شوری شود تا بتوانیم نظر تمامی صاحب نظران و دلسوزان را اخذ کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از اینکه طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در صحن علنی تصویب شد، نامه ای را با محتوای درخواست اظهارنظر از تمامی صاحب نظران درخصوص طرح مذکور تنظیم کردم و عصر همان روز تعدادی از نمایندگان شاید از روی دلسوزی در فضای مجازی اعلام کردند برجام دوم تصویب و کلاه بزرگی بر سر مجلس رفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اگر افرادی از بیرون قصد داشته باشند مجلس انقلابی را تضعیف کنند، عنوان کرد: تعدادی از نمایندگان صدای تخریب علیه مجلس را به راه انداختند، رئیس مجلس باید از حقوق مردم صیانت کند. هر کس اظهارنظری درخصوص طرح اصلاح قانون بانک مرکزی دارد، در کمیسیون اقتصادی حاضر شود.

وی افزود: هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفته تا مشروح مذاکرات کمیسیون درخصوص دوشوری شدن طرح اصلاح قانون بانک مرکزی را به صورت مستقیم در اختیار همه در سراسر کشور قرار دهد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اگر نظرات درخصوص موضوعات تخصصی متفاوت باشد، طبیعی است، اما نظر علمی با تخریب مجلس متفاوت است، گفت: برخی افراد که سواد تخصصی در حوزه علمی را ندارند، اعلام می کنند که افراد مورد تایید آنها طرح مذکور را تایید نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بندهای طرح اصلاح قانون بانک مرکزی طی 6 سال کار کارشناسی تدوین و خدمت تمامی مراجع تقلید ارائه شده است، خاطرنشان کرد: تمام روحانیون و افراد صاحب نظر در این حوزه به کمیسیون اقتصادی دعوت شده تا نظرات خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تخریب مجلس به صلاح نیست، گفت: هیچ ماده ای بدون نظر خبرگان داخل و خارج مجلس شورای اسلامی تصویب نمی شود و نگاه ما به موضوعات علمی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه پرونده نمایندگان متخلف و هتاک نسبت به مجلس در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود، عنوان کرد: کمیسیون اقتصادی از منافع تخصصی مجلس کوتاه نمی آید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در زمینه قانونگذاری حرف اول و آخر را صحن علنی مجلس می زند و غیر از آن فرد یا جای خاص دیگری وجود ندارد.

وی افزود: طرح اصلاح قانون بانک مرکزی مسیر قانونی خود را براساس آیین نامه داخلی طی کرده و با رأی 200 نفر از نمایندگان دو شوری و به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل و بعد از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی اعلام کردم که این طرح یکی از قوانین مادر در حوزه کاهش تورم، تولید و نظارت بر بانک ها، به ویژه بانک های خصوصی است. همه نظرات مخالف و موافق در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود. هیچ عجله ای برای بررسی طرح مذکور وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه