English

کدخدایی در جمع خبرنگاران:

مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشد را تحویل نمی گیریم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما در ستاد انتخابات کشور مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشد را تحویل نمی گیرند

مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشد را تحویل نمی گیریم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: نماینده ما در ستاد انتخابات کشور مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشد را تحویل نمی گیرند.

کدخدایی افزود: مصوبه ما هم به وزیر کشور ابلاغ شده و هم در این زمینه مصاحبه کردیم. اعلام کردیم در واقع ثبت نام هایی که فاقد مدارک لازم باشد اعتبار ندارد و ما هم بررسی نمی کنیم و به نماینده خود گفته ایم تحویل نمی گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا وزارت کشور طبق مصوبه قبلی ثبت نام می کند، گفت: آن را خود وزارت کشور می داند اما آن چه که ما تحویل خواهیم گرفت مدارکی است که طبق مصوبه شورای نگهبان کامل شده باشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: باید مدارک را ضمیمه کنند این مدارک باید آنجا ارائه شود تا نماینده ما تایید کند که این ثبت نام نهایی شده است.

وی افزود: ما اعلام کردیم و وزارت کشور هم مسائل دیگری دنبال می کند و ما راهکارمان همین است و وزارت کشور می خواهد کسانی بیایند حضور داشته باشند ما که نمی توانیم مانع شویم.

به گزارش موج، ثبت نام از نامزدهای انتخابات 1400در حالی از 8 صبح امروز آغاز شده است که هنوز دولت و شورای نگهبان درخصوص شرایط ثبت نام از داوطلبین با ضوابط و ابلاغیه جدید یا قبلی به توافق نرسیده‌اند.

کدخدایی درباره اینکه آیا ناظر شورای نگهبان پرونده ها را تفکیک می کند یا نه، گفت: نهایتا ناظر ما است که باید تایید کند آن هم تایید نخواهد کرد. اگر ناظر مدارک را تحویل نگیرد ثبت نام لحاظ نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه