English

روحانی:

ارتباط بین دانشگاه‌ ها و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته است/ جای تاسف دارد که جامعه جهانی به مردم فلسطین توجه ندارد

رئیس جمهور گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت منعقد شده است که نشان می‌دهد ارتباط بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته و کار بسیار بزرگی است.

ارتباط بین دانشگاه‌ ها و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته است/ جای تاسف دارد که جامعه جهانی به مردم فلسطین توجه ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در آیین افتتاح چند طرح بزرگ وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، گفت: بسیار خوشحالم که شصت و ششمین هفته افتتاح ها امروز در زمینه بهره برداری از طرح های وزارت  علوم و آموزش و پرورش انجام شد. گزارش هایی که مسئولان ذیربط در بخش های مختلف کشور در این باره ارائه کردند بسیار امیدبخش بود و نشان داد که کشور ما در طول این ۸ سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم و دانش داشته است.

وی بیان کرد: ما توانستیم از رتبه ۲۱ به رتبه ۱۵ در عرصه علمی برسیم و به این معناست که دانشگاه ها، دانشجویان، فضاهای تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری فعال بودند. هدف دولت از روز اول این بود که دانشگاه ها را به مراکز تولیدی و به ویژه مراکز صنعتی متصل کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین دانشگاه ها به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس ها باید در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهدیم که اطراف دانشگاه ها، مراکز علمی، فناوری و نوآوری شکل گرفته است.

روحانی اظهارداشت: همه آمار و ارقام نشان می دهد که در زمینه نوآوری، شرکت های دانش بنیان، علم و دانش شاهد تحول بسیار بزرگی هستیم. منتها در این ۸ سال برخی از مسائل به دلیل فضاهای سیاسی بزرگتر معرفی شده است و کمتر این موفقیت ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به این معنا که کمتر گفته می شود در این دولت، مسئولان برای علم و دانش، تحقیقات و فناوری توجه ویژه ای قائل بوده اند. ما می بینیم در استان های مختلف در طول یک سال هزار کلاس درس و مراکز آموزشی و خدماتی افتتاح شده است.

رئیس جمهور گفت: همچنین در این جلسه گزارشی داده شد مبنی بر اینکه در زمینه بحث های مربوط به آزمایشگاه هایی که به دانشگاه های ما مربوط می شوند، اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و این مسئله اهمیت زیادی برای ما دارد. البته برخی از دانشگاه ها بدون آزمایشگاه هستند که در این صورت دانشجو نمی تواند پیشرفت کند.

روحانی افزود: در این دولت و در روزهای سخت و به ویژه سالهای ۹۸ و ۹۹ تلاش ویژه ای برای بازسازی، نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید صورت گرفته است و به این معناست که تحولی که ما امروز در علم و دانش شاهدهستیم بسیار اهمیت دارد.  

وی اظهار داشت: دولت در شرایط سخت ارزی و مالی طی سال‌های گذشته، توانست ده‌ها میلیون یورو برای ساخت آزمایشگاه در دانشگاه‌ها اختصاص دهد.

رئیس جمهور بیان کرد: همچنین بیش از ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت منعقد شده است که نشان می‌دهد ارتباط بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته و کار بسیار بزرگی است.

روحانی همچنین با بیان اینکه در شب های قدر درِ رحمت خداوند باز است،گفت: خداوند شب رحمت جهانی برای همه مسلمانان و همه انسانها مقدر کرده است و همه می توانند از این شب به خوبی استفاده کنند.

وی بیان کرد: شب قدر در ماه رمضان است و این موضوع در قرآن مجید آمده است. بر این اساس هم قرآن در شب قدر نازل شده و هم شب قدر در ماه رمضان است.

رئیس جمهور تصریح کرد: حضور مردم در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در شب های قدر در اماکن مذهبی جای تقدیر و تشکر دارد. البته برخی از مردم هم به دلیل این شرایط در خانه ماندند و این مراسم را برگزار کردند.

روحانی تاکید کرد: مردم ما معتقد و متدین هستند و زمانی که این پاکی و صفای دل با علم و دانش و تحقیقات و تلاش برای پیشرفت کشور و فناوری توأم شود، می توانیم شاهد تحول بسیار بزرگی در کشور باشیم.

وی گفت: فردا روز قدس است و مردم فلسطین بیش از ۷۰ سال است که از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و در بیابان ها و کشورهای مختلف و در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: جای تاسف دارد که جامعه جهانی به مردم فلسطین توجه ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می دهند. امام بزرگوار ما آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس تعیین فرمودند تا حقوق ملت فلسطین و بازپس گیری قدس شریف به دست مسلمانان قهرمان مورد توجه قرار گیرد که البته همواره مورد توجه بوده است.

روحانی بیان کرد: ان شاءالله مردم فلسطین در این جهادشان به پیروزی خواهند رسید و مسلمانان هم به آرزوی دیرینه خود در این زمینه می رسند. ما این روز را پاس می داریم و البته به دلیل شرایط کرونایی، راهپیمایی نداریم اما برای آزادی قدس دعا می کنیم و فردا از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی هم همگی استفاده خواهیم کرد.-8

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه