English

بادامچیان در نشست خبری:

مشکلات اصلاح طلبان با دورهم جمع شدن حل نخواهد شد/ حجت الاسلام رییسی کاندیدای مورد نظر موتلفه است

دبیر کل حزب موتلفه گفت: اقای رییسی را بعنوان کاندیدای موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری مد نظر داریم.

مشکلات اصلاح طلبان با دورهم جمع شدن حل نخواهد شد/ حجت الاسلام رییسی کاندیدای مورد نظر موتلفه است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه در نشست خبری خود ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن مبعث رسول اکرم (ص) با اشاره به اخرین وضعیت شورای وحدت اظهار داشت: شورای وحدت از امسال کار خود را آغاز کرد تا در جهت اهداف گام دوم انقلاب گام بردارد.

وی ادامه داد: در  ٢٥استان نماینده های شورای وحدت فعال هستند.

دبیر کل حزب موتلفه گفت: مشکل اصلاح طلبان با یک جا دور هم جمع شدن، حل نمی شود.

بازامچیان افزود: جامعه روحانیت با تمام قوا فعال است و همه نیروهای خود را در استان ها بسیج کرده است و از همه نیروهای اصولگرایان ، شورای ائتلاف و پایداری هم دعوت کرد که آنها دعوت را نپذیرفتند. شورای وحدت در برخی استان ها مثل اصفهان،قم و اردبیل فعال نیست.

وی درباره انتخابات شوراها افزود: سیاست موتلفه اسلامی و شورای وحدت این است که خود استان ها اجماع کرده و لیست معرفی کنند و اقدام مستقل داشته باشند،‌ ولی برای انتخابات شوراها سیاست این است که مانع و مخالفتی برای نامزدی کسی نداریم و پس از تایید صلاحیت شورای نگهبان، فرد اصلح و ارجح را انتخاب می کنیم.

بادامچیان درباره نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان کرد: ما در حزب نظرخواهی کردیم. رئیسی نامزد برون حزبی ما است و چند نامزد درون حزبی هم داریم که بزودی او را معرفی می کنیم. ما تیم ریاست جمهوری معرفی خواهیم کرد. ما همیشه حضور جدی در انتخابات داریم.

بادامچیان با اشاره به فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان، گفت: نهاد اجماع ساز مشکلات اصلاح طلبان را حل نمی کند. رییس این نهاد فردی فرسوده است که با عصا می رود که مورد اعتراض خود آنها هم هست. بین اصلاح طلبان چند دستگی وجود دارد بعضی می خواهند در نظام باشند و برخی تندرو هستند. مشکل آنها با دور هم نشستن حل نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای وحدت می تواند اجماع ساز باشد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش این است که صدای واحدی باشد، اما طبیعی است که بعضی خود را مطرح می کنند. در کنار وحدت کلان، برخی هستند که احساس تکلیف می کنند که نمی توان گفت چرا به صحنه می آیند. این حق آنهاست‌.

وی درباره گزینه نظامی برای نامزدی در انتخابات، گفت: اگر فرد واجد شرایط باشد فرقی نمی کند نظامی باشد یا غیرنظامی. شورای نگهبان باید فرد واجد شرایط را تایید صلاحیت کند. فرد نظامی باید حتما استعفا بدهد و نمی تواند عضو سپاه و ارتش باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره تحرکات اخیر احمدی نژاد تصریح کرد: آقای احمدی نژاد یک شهروند با افکار خاص خود است. حرف هایی هم می زند و او هم مثل سایر شهروندان است. صحبت هایش درباره حدادعادل آسیب زا بود و برای خودش هم بد شد. معلوم شد نیک پی را به جای حداد عادل اشتباه گرفته است. او باید با حرف هایش فضای مثبت ایجاد کند نه فضای منفی.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای وحدت دنبال حمایت از علی لاریجانی است، گفت: اینکه گفته شد شورای وحدت دنبال لاریجانی است، اشتباه بوده و گمانه زنی است. معلوم نیست لاریجانی می آید یا نه. ما گزینه های خود را پس از تایید صلاحیت شورای نگهبان بررسی و انتخاب می کنیم. ما دنبال انتخاب ارجح و افضل بوده و دنبال باند بازی نیستیم.

 بادامچیان گفت: تا الان در موتلفه دیداری با آقای رییسی نداشته ایم و ایشان هم اظهارنظر انتخاباتی نداشته اند،  ولی ما وی را قبول داریم. اگر وی به انتخابات وارد شود، از او حمایت خواهیم کرد.

دبیرکل موتلفه در پیش بینی میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰، تصریح کرد: انتخابات۱۴۰۰ با مشارکت گسترده همراه می شود زیرا همه گروه های سیاسی حتی اصلاح طلبانی که می گفتند شرکت نمی کنیم، وارد انتخابات شده اند. خنده دار است که می گویند اگر ناطق نوری بیاید، از او حمایت کنیم ولی ناطق نوری چه زمانی اصلاح طلب بوده است؟ این اظهارات یعنی اصلاح طلبان به بن بست و آخر خط رسیده اند که نامزد ندارند.

وی تاکید کرد: اگر مردم مطمئن باشند افراد جیب پر کن در دولت بعدی نخواهند بود و دولت توان حل مشکلات را دارد، به صحنه می آیند.

وی در پایان اظهار کرد: در این انتخابات نباید دنبال دو قطبی و دعوای سیاسی بود، بلکه باید از کسی حمایت کنیم که بیانیه گام دوم انقلاب را اجرایی کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه