English

قالیباف:

امروز وظیفه مسئولان مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است

رئیس مجلس تاکید کرد: امروز نیروی هوایی ارتش به عنوان یک سازمان در خنثی‌سازی سازی تحریم و فشار حداکثری آمریکا نمونه‌ای است که جوانان ما باید به آن دقت کنند؛ امروز وظیفه مسئولان مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است.

امروز وظیفه مسئولان مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آیین تشیع شهید بیرجند بیک محمدی گفت: امروز به یاد شهیدی گردهم آمده‌ایم که مانند دیگر همرزمانش به فرصت‌ها و امکانات دنیا که حقش بود و می‌توانست یک زندگی عادی را داشته باشد، پشت پا زد و مسیر دفاع از اسلام را انتخاب و جان خود را در راه خدا هدیه کرد.

قالیباف ادامه داد: امام خمینی (ره) توانست تحولی عظیم در جوانان ایجاد کند و بر حکومت طاغوت در این کشور پایان دهد. به برکت خون شهداست که مکتب اسلام در کشور ما سازنده است.

رئیس مجلس ادامه داد: همه امکاناتی که یک روز در خدمت یک رژیم منحوس بود و عزت و غیرت ایرانی و آزادی را از ملت ایران گرفته بود و وابستگی به استکبار را دنبال می‌کرد، در اختیار انقلاب اسلامی قرار گرفت.

قالیباف تاکید کرد: شهدای ما به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و همه داشته‌های خود یعنی جان شیرین‌شان را برای تحقق آرمان‌های اسلام هدیه کردند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و ما تا ابد مدیون شهدا و خانواده‌های آنها هستیم.

وی گفت: امروز نیروی هوایی به عنوان یک سازمان در خنثی‌سازی سازی تحریم و فشار حداکثری آمریکا نمونه‌ای است که جوانان ما باید به آن دقت کنند. اگر ما در بعد اقتصادی تحریم را حس می‌کنیم نیروی هوایی از همان روز ۱۹ بهمن و پس از بیعت با امام خمینی (ره) تحریم را داشته و با مجاهدت و از خودگذشتگی توانست با افتخار مسیر خود را ادامه دهد و در صحنه‌های مختلف به خوبی نقش آفرینی کنند.

رئیس مجلس با اشاره به پیشرفت‌های نیروی هوایی ارتش با وجود تحریم‌ها، گفت: خوشحالیم امروز در جمعی حضور داریم که موجب افتخار ما هستند کسانی که با خودباوری و تلاش، تحریم‌ها را بی‌اثر کردند.

وی با اشاره به عملیات والفجر ۸ گفت: این عملیات بسیار عملیات سخت و حساسی بود که در اوج تحریم‌ها و با تدابیر فرماندهان نیروی هوایی ارتش و با تحولی که در سیستم پدافندی انجام دادند، توانستند بیش از ۷۰ فروند از جنگنده‌های دشمن را در دهانه فاو ساقط کنند.

قالیباف ادامه داد: کارکنان نیروهای مسلح در دفاع مقدس و بعد از آن و در دوران تحریم‌ها با مقاومت و خلاقیت مسیر خود را ادامه دادند و توانستند یک سازمان مقتدر و توانمند ایجاد کنند.

رئیس مجلس گفت: ملت ما سال‌هاست که در پاسخ به ندای فرماندهی معظم کل قوا و امام راحل ایستاده‌اند و تمام تحریم و فشارها را تحمل کردند و توطئه‌های دشمنان را به شکست کشاندند.

قالیباف خاطر نشان کرد: امروز کسانی می‌توانند بگویند که ما در مسیر انقلاب اسلامی قرار داریم که گره از کار مردم باز کنند، گرانی و مشکلات اقتصادی را برطرف کرده و کارآمد باشند.

وی افزود: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و باید باور داشته باشیم که سنت‌های الهی تغییر نمی‌کند و همان خدایی که در دفاع مقدس با ما بود اگر اعتقاد داشته باشیم در جنگ اقتصادی نیز با ما خواهد بود؛ به شرط آنکه باور داشته باشیم و لحظه‌ای درنگ نکنیم و در مسیر حق مانند شهدا مجاهدت کنیم، در این صورت می‌توانیم در این جنگ اقتصادی نیز پیش برویم. امروز مجاهدت، تلاش و کوشش راهگشای مشکلات ما است.

قالیباف با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: متاسفانه بازنشستگان ما که سال‌ها در مقابل دشمن و در میدان‌های نبرد حضور داشتند و لحظه‌ای در برابر دشمن سرخم نکردند، امروز به دلیل مشکلات اقتصادی در برابر خانواده‌هایشان سرشان پایین است که این بسیار دردناک است اما مسئولان ما می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مادی و معنوی، استعدادهای جوان کشور را از این مشکلات عبور دهند به شرط آنکه به مردم باور داشته باشند و بدانند که می‌توانیم با اتکا به مردم و خودباوری از این مسائل مشکلات عبور کنیم.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم آن چیزی که در داخل کشور و در استعداد جوانان وجود دارد را نباید از بیگانگان تمنا کنیم؛ این یعنی مجاهدت و ایستادگی و ماندن در مسیر شهدا و امروز ما هستیم که باید کارآمدی دین در اداره جامعه و اقتصاد را نشان دهیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: امیدوارم با پیروی از شهدا و ادامه مسیر آنها بتوانیم در جنگ اقتصادی نیز سربلند باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی