English

زاهدی در صحن علنی:

بیانیه آژانس انرژی اتمی در تضاد با قانون اقدام راهبردی است

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: بیانیه مشترک سازمان بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان در تضاد کامل با مصوبه مجلس است و سه بند این بیانیه کاملا علیه این قانون تاکید دارد.

بیانیه آژانس انرژی اتمی در تضاد با قانون اقدام راهبردی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در واکنش به موافقتنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای کشور، گفت: مواد یک، دو، سه، شش و هفت قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم ها بر خروج جمهوری اسلامی ایران از پروتکل الحاقی بعد از 2 ماه از لازم الاجراء شدن این قانون تاکید کرده است.

وی ادامه داد: ماده 6 این قانون تاکید دارد که دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعهد از جمله کشورهای 1+4 یعنی آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین در قبال ایران و عادی نشدن روابط بانکی و رفع کامل موانع صادراتی و فروش نفت و فرآورده های نفتی و همچنین برگشت کامل ارز حاصل از فروش نفت، دو ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون در مجلس نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

زاهدی تاکید کرد: اکنون بیانیه مشترک سازمان بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان در تضاد کامل با مصوبه مجلس است و سه بند این بیانیه کاملا علیه این قانون تاکید دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند یک بیانیه مشترک آژانس، اظهار کرد: ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقتنامه جامع پادمان خود با آژانس همانند قبل ادامه می دهد در صورتی که ما در مصوبه مجلس اعلام کرده بودیم که باید بعد از 2 ماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شود.

وی تصریح کرد: دولتمردان چه اتفاقی افتاده است؟ قانون را چرا با این صراحت اجرا نمی کنید در صورتی که مقام معظم رهبری تاکید کرده ابتدا باید تحریم ها رفع و راستی آزمایی انجام شود تا ما در برجام بمانیم اما اکنون نه تحریمی لغو شده و نه فرصتی باقی مانده است.

زاهدی بیان کرد: بند 2 بیانیه مشترک آژانس هم تصریح می کند که یک تفاهم نامه فنی دوجانبه موقت سازگار با قانون مجلس که به موجب آن آژانس به فعالیت های راستی آزمایی و نظارت ضروری خود طبق فهرست پیوست به مدت 3 ماه ادامه خواهد داد که این موضوع هم در تضاد با مصوبه مجلس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه