English

عزیزی در صحن علنی:

اقدام سازمان انرژی اتمی ایران وجاهت قانونی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مجلس در خط مقدم ایستادگی است.

اقدام سازمان انرژی اتمی ایران وجاهت قانونی ندارد

به گزارش خرنگار سیاسی خبرگزار ی موج،  ابراهیم عزیزی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در واکنش به موافقتنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای کشور، گفت: سازمان انرژی اتمی ایران در اقدامی خلاف قانون با آژانس مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را نقض کرده و این اقدام هیچ وجاهت قانونی ندارد، تفاهم دوجانبه ای تحت عنوان موضوعات فنی و موقت برای مجلس محلی از اعراب ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: قانون وظایف سازمان انرژی اتمی را کاملا واضح و روشن کرده است و دولت در این ماه های پایانی عمر ناموفق خود اجازه ندارد که چوب حراج به منافع حیاتی ایرانی بزند.

وی تصریح کرد: نماینده های مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس انتظار دارند که به نیابت از مجلس رسالت قاطع و قانونی خود را طبق ماده 9 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اجرا کنند. در ماده 9 جرم انگاری شده و امروز مهم ترین انتظار مجلس از قوه قضائیه حفاظت از منافع ملی ایران و برخورد قاطع و قانونی با مجرمین و متخلفین است که به منافع ملی ایران آسیب رسانده اند.

عزیزی در ادامه اظهار کرد: مجلس موضع قاطع و قانونی خود را در حمایت از منافع ملی روشن و شفاف اعلام کرده است، این مجلس قدمی از مواضع خود به عقب بر نمی دارد، ملت ایران آگاه و به هوش باشند که در روزهای پایانی عمر دولت تحت عناوین ارتباطات بین المللی منافع حیاتی و ملی آن ها آسیبی نبیند.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس در خط مقدم ایستادگی است و امروز همه ما در راستای اجرای قانون گام برمی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه