English

قاضی زاده هاشمی:

طرح شفافیت آراء در بلند مدت آثار مثبت زیادی خواهد داشت

نایب رئیس اول مجلس گفت: شفافیت یک امر دینی است که در حکومت امام علی (ع) و متون دینی ما هم وجود دارد، اما در کنار شفافیت نیازمند گفت‌وگو و آگاهی بخشی در بین آحاد مردم هستیم شاید در کوتاه مدت اجرای این طرح مشکلاتی مانند لابی گری داشته باشد، اما در بلند مدت آثار مثبت زیادی خواهد داشت.

طرح شفافیت آراء در بلند مدت آثار مثبت زیادی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در همایش تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب که توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزارشد، درباره اهداف بیانیه گام دوم اتقلاب گفت: بیانیه گام دوم هدفش تغییر حکمرانی است و با این نحوه دیوان سالاری و ساختار اداری کشور نمی‌توان به اهداف انقلاب رسید.

وی ادامه داد: رهبری محقق کردن این هدف را به جوانان سپرده اند به این دلیل که جوانان شجاعت بهم ریختن وضع موجود را دارند و فرزند زمان خود هستند.

نایب رئیس اول مجلس با اشاره به معیار‌های فرد انقلابی تاکید کرد: انقلابی کسی است که وضعیت موجود را نمی ‌پذیرد و شجاعت در تغییر این وضع دارد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به رابطه امام و امت اظهار کرد: زمانی جامعه توحیدی شکل می‌گیرد که امت پیرامون امام جمع شود و در طول تاریخ حیاتش استقامت ورزد؛ در تاریخ هم شاهد بسیاری از امت‌ها هستیم که پیرامون امام خود مقاومت کردند و مورد آزمایش‌های مختلف قرار گرفتند.

وی افزود: آزمایش اول سختی در معیشت و دومین رفاه و سومین جنگ و تحریم بود که ما در هر دوره‌ای از انقلاب اسلامی با این آزمایش‌ها مواجه شدیم.

نایب رئیس اول مجلس درباره انتخاب دولت انقلابی گفت: ارزش آمدن جریان انقلابی در آن است که بتواند سیستم را اصلاح کند وگرنه راه به جایی نخواهد برد؛ ما در مجلس معتقدیم شفافیت باید در تمام نهاد‌ها صورت گیرد و نیازمند انقلاب رویکردی هستیم انقلاب رویکردی یعنی برقرار عدالت، شفافیت در رویکردها، پاسخ گویی مسئولان، گفت‌وگو و رقابت سالم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به جایگاه مردم در دیدگاه امام خمینی(ره) بیان کرد: دو اندیشه درباره جایگاه مردم در حکمرانی وجود دارد اندیشه اول، اندیشه مردم صغیر است که می‌گوید مردم فهمی در دانش سیاسی ندارند و فقط مشارکت سیاسی شان در حد انتخابات است، اندیشه دوم اندیشه مردم رشید است که مسئولان را وکیل مردم می‌داند، در این اندیشه تصمیم گیران اصلی مردم هستند که همواره بر مسئولان نظارت دارند؛ امامین انقلاب به اندیشه مردم رشید تاکید داشتند مخصوصا طبقه مستضعفین.

وی درباره انتقادات مطرح شده نسبت به طرح شفافیت آراء نمایندگان تاکید کرد: امر شفافیت یک امر دینی است که در حکومت امام علی (ع) و متون دینی ما هم وجود دارد، اما در کنار شفافیت نیازمند گفت‌وگو و آگاهی بخشی در بین آحاد مردم هستیم شاید در کوتاه مدت اجرای این طرح مشکلاتی مانند لابی گری داشته باشد، اما در بلند مدت آثار مثبت زیادی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی