English

سلیمی درمخالفت با لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰:

آقایان می گفتند ما بودجه را دقیق نوشته ایم/ افزایش مالیات در لایحه بودجه ۱۴۰۰

عضو هیات رییسه مجلس گفت: ایا لایحه اصلاحی دولت توانسته دغدغه های مجلس را رفع کند.

آقایان می گفتند ما بودجه را دقیق نوشته ایم/ افزایش مالیات در لایحه بودجه 1400

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حجت الاسلام علیرضاسلیمی عضوهیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه اصلاحی بودجه 1400، ضمن تبریک حلول ماه رجب، اظهار داشت: اصلاحاتی در لایحه بودجه توسط دولت انجام شده است و بابت اینکه دوستان در دولت این اصلاحیه راانجام دادند، سپاسگذارم.

وی ادامه داد: در رابطه با اصلاحیه لایحه بودجه سوالاتی مطرح است اول اینکه آیا این اصلاحیه توانسته دغدغه های مجلس را رفع کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه مصارف، در لایحه قبلی 841 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود در این اصلاحیه 854 میلیارد تومان بالغ شده است یعنی افزایش هزینه داشته است.

وی افزود: همچنین در لایحه بودجه رقم هزینه کردهای دولت 637 هزار میلیارد بود که در این اصلاحیه این میزان به 652 هزار میلیارد افزایش یافته است، لذا دولت باید پاسخگو باشد که دلیل این افزایش ها چیست؟ همچنین برای اعتبارات تملکی نیز 114 هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود که در اصلاحیه جدید،  این رقم به 109 هزار میلیارد تومان تغییر یافته است که نزدیک به 5 درصد افزایش دارد که دولت باید پاسخ این ابهامات را بدهد.

سلیمی بیان کرد: دولت از ارائه یک لایحه بودجه دقیق صحبت کرده است، اما باید پاسخ دهد که چه اتفاقی افتاده که در اصلاحیه ارائه شده میزان مالیات ها 25 هزار میلیارد افزایش یافته است؟ همچنین درخصوص سهم شرکت ملی نفت چرا با توجه به میزان افزایش و کاهش قیمت و فروش بشکه، همواره 14.5 درصد است، چرا باید همواره به یک شکل باشد؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت انتظار می رود درخصوص اصلاحیه ارائه شده تمام ابهامات و سوالات مطرح شده نمایندگان را به طور کامل و شفاف پاسخ دهد

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی