English

محسن رضایی:

برای حل مشکلات اقتصادی در عرصه‌های گوناگون نیازمند عزم جدی و مدیریت قرارگاهی هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای حل مشکلات اقتصادی در عرصه‌های گوناگون نیازمند عزم جدی و مدیریت قرارگاهی هستیم تا دیگر شاهد فقر، فساد و تبعیض نباشیم.

برای حل مشکلات اقتصادی در عرصه‌های گوناگون نیازمند عزم جدی و مدیریت قرارگاهی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با فرماندهان و فعالان سایبری سپاه خراسان رضوی با تبریک حلول ماه رجب و سالروز میلاد امام باقر (ع) گفت: امام محمد باقر (ع) همراه با فرزند برومندش امام صادق (ع) اولین نهضت علمی فراگیر را در جهان اسلام پایه گذاری کردند.

رضایی با اشاره به مختصات دهه پنجم انقلاب گفت: در این دهه، تهدیدها و فرصت‌ها با دهه‌های دوم، سوم و چهارم متفاوت است. برخی نظریه پردازان و حکمرانان غرب با هدف جلوگیری از ظهور تمدن نوین ایران اسلامی، مصمم اند که در هشت سال آینده نیز درگیری و رویارویی اقتصادی را با کشور ما ادامه دهند و ما متقابلاً باید تلاش کنیم که تحریم‌ها را خنثی یا کم اثر کنیم و با تشکیل ایران بزرگ اقتصادی، غرب را از تحریم ملت ایران پشیمان کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به نظرات کارشناسی فعالان سایبری که دیدگاه‌های کاربردی خود را جهت انتقال به شورای عالی فضای مجازی و مقام معظم رهبری به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند، گفت: فضای مجازی نقش مهمی در رونق تولید، اقتصاد ملی و کارآفرینی فناورانه دارد. همچنین رسیدن به سبک زندگی ایرانی اسلامی در فضای مجازی و مدیریت فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی بسیار مهم و حیاتی است. دشمنان ملت ایران بیشترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. با هسته‌های پراکنده در آفند و پدافند سایبری نمی‌توانیم علیه شبکه‌های سازمان یافته ازجمله منافقینی که از آلبانی شایعه افکنی می‌کنند، و اسرائیل مقابله کنیم.

رضایی با اشاره به آثار سو غفلت از فضای مجازی گفت: امروز فضای مجازی بخش مهمی از اقتصاد کشور است و نقش مهم در نظام عرضه دارد و عامل مؤثر بر تحول فرایند تولید و قیمت گذاری کالا و خدمات است.

وی در ادامه سخنان خود، به بررسی تأثیر فضای مجازی بر قیمت گذاری غیرواقعی برخی سهام پرداخت و ضمن انتقاد از ارزان خریدن‌های سوداگرانه ۱۵۰ نفر در ماه‌های ابتدای جهش بورس و ثروت بادآورده برخی شرکت‌ها و مؤسسات در مرداد و شهریور ماه که عملاً سرمایه مردم را در بورس به یغما بردند، از تلاش اقتصاددان‌های دلسوز کشور و انقلاب در تهیه و ارسال قریب الوقوع یک گزارش جامع از تخلفات این ۱۵۰ نفر و رفتار سوداگرانه شرکت‌های مذکور خبر داد.

رضایی گفت: برای حل مشکلات اقتصادی در عرصه‌های گوناگون نیازمند عزم جدی و مدیریت قرارگاهی هستیم تا دیگر شاهد فقر، فساد و تبعیض نباشیم. با پیروزی انقلاب حاکمیت مردم بر سیاست محقق شد ولی هنوز بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و بیمه‌ها آنچنان که باید در خدمت رونق تولید و منافع مردم نیستند و دهه پنجم انقلاب را باید به دهه زمینه سازی برای برقراری مردم‌سالاری اقتصادی و تثبیت حاکمیت مردم بر اقتصاد تبدیل کنیم. و برای این تحول، نیازمند مشارکت گسترده و عمیق مردم در شناخت و دفاع از منافع ملی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی