English

ظریف:

ارمنستان یک همسایه بسیار خوب برای جمهوری اسلامی ایران است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ارمنستان یک همسایه بسیار خوب برای جمهوری اسلامی ایران است.

ارمنستان یک همسایه بسیار خوب برای جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر ارمنستان در ایروان با بیان مطالب فوق خطاب به نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: ما برای شخص شما در ایران احترام زیادی قائل هستیم.

وی با بیان اینکه ایران و ارمنستان نگرانی های مشترکی دارند، گفت: از زمان درگیری ها در منطقه قره باغ ما با ارمنستان و دیگر کشورها در منطقه در تماس بودیم و دوست داریم که این تماس ها و رایزنی ها برای افزایش همکاری و تحقق صلح در منطقه ادامه پیدا کند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حوزه های مختلف فرصت برای گسترش روابط دوجانبه و چندجانبه وجود دارد که می خواهیم امروز درباره آن با شما صحبت کنیم، خطاب به مقامات ارمنستان گفت: شما مواضع ایران را در قبال بحرانی که در منطقه وجود داشت به خوبی می دانید. رعایت حقوق بین الملل و حفاظت از مردم، رعایت حقوق اقلیت ها و تمامیت ارضی و عدم توسل به زور مواضع اصلی و راهبردی ما در عرصه سیاست خارجی است.

ظریف ادامه داد: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران نیز بر ضرورت زندگی شرافتمندانه و همراه با امنیت همه ارمنی ها در منطقه تأکید دارند. ما در ایران در خدمت هموطنان ارمنی هستیم و رابطه دیرینه داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی