English

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

معامله خودرو برای سود بردن مشمول مالیات ۵۰ تا ۶۰ درصدی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در طرح مجلس موضوع مالیات بر قیمت فروش خودرو در دستور کار قرار دارد که بر مبنای فروش خودرو از سوی دلال ها مشمول مالیات می شود. به عبارت دیگر معامله خودرو برای سود بردن مشمول مالیات ۵۰ تا ۶۰ درصدی می شود.

معامله خودرو برای سود بردن مشمول مالیات ۵۰ تا ۶۰ درصدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یک سال گذشته قیمت خودرو در کشور همگام با نرخ ارز افزایش چشمگیری داشته است و برخی مسئولان برای کنترل قیمت آن موضوع مالیات بر خودروهای لوکس را مطرح کرده اند که بر مبنای آن قرار بود خودروهایی که بالای یک میلیارد تومان ارزش دارند مشمول مالیات شوند، در شرایط کنونی این طرح هنوز نهایی نشده است، اما به گفته یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس طبق این طرح معامله خودرو برای سود بردن مشمول مالیات ۵۰ تا ۶۰ درصدی می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به برنامه ای که مجلس برای ساماندهی بازار خودرو در دست اجرا دارد، گفت: در حال حاضر نظارت بر قیمت خودرو اهمیت ویژه ای دارد، به همین دلیل در طرح مجلس موضوع مالیات بر قیمت فروش خودرو در دستور کار قرار دارد که بر مبنای فروش خودرو از سوی دلال ها مشمول مالیات می شود. به عبارت دیگر معامله خودرو برای سود بردن مشمول مالیات ۵۰ تا ۶۰ درصدی می شود.

 مالیات بر خودرو

سید جواد حسینی کیا با بیان اینکه این طرح مالیات بر خودرو مشمول افرادی که خودرو برای مصرفشان می خرند نمی شود، افزود: در این طرح پیش بینی شده که اگر خودرویی با قیمت کارخانه تفاوت بالایی داشته باشد و فرد فروشنده کارش فروش خودرو برای سود بردن باشد برای آن معامله نسبتی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مالیات تعیین می شود.

او با تاکید بر اینکه مالیات ستانی از بخش معاملات خودرو باید متفاوت از مالیات سایر بخش ها باشد، اظهار کرد: در شرایط کنونی هم مالیات گرفته می شود، اما معلوم نیست کجا هزینه می شود، در این طرح برای مصارف درآمدهای این بخش، پیش بینی هایی شده است که بر مبنای آن مالیات باید در بخش حمل و نقل عمومی،  تولید و ... بکار گرفته شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت بازار خودری کشور در شرایط کنونی، تصریح کرد: به طور قطع بخشی از نابسامانی های این بازار برگرفته از نوسانات ارزی و ... است، چرا که در حال حاضر تحریم داریم و از طرف دیگر تحریم های داخلی هم داریم و این روی تولید خودروی کشور تاثیر منفی گذاشته است.

ساماندهی قیمت گذاری خودرو

او افزود: اگر خودروسازی های کشور نتواند هزینه خرید قطعات و ... را به موقع پرداخت کنند با مشکلات روبرو می شوند؛ به همین دلیل برنامه های تولید را به درستی اجرا نکرده اند و افزایش تولید چندانی در کشور اتفاق نیفتاده و همین مساله منجر به ایجاد بازار سیاه در کشور شده است.

او با تاکید بر اینکه مجلس طرحی برای ساماندهی قیمت گذاری خودرو در دستور کار دارد، گفت: در شرایط کنونی تفاوت قیمت خودرو در بازار با قیمت واقعی آن زیاد است، از این رو باید سیاستی در این بخش اجرایی شود تا بر مبنای آن بین کیفیت خودرو و قیمت آن تناسب ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یکسال گذشته بازار خودرو همسو با التهاب بازار دلار دچار گرانی و تورم شده است و در حالی که برخی کارشناسان مدعی هستند که تنها ۴۰ درصد صنعت خودروی کشور به واردات وابسته است اما قیمت ها همتراز با نرخ دلار افزایش می یافت و خودروسازن هم اعلام می کردند که نه تنها کالاهای وارداتی بلکه کالاهای داخلی متاثر از نوسانات ارزی گران شده اند.

نکته عجیب اینجاست که در شرایط کنونی که نسبت به چند ماه پیش حدود ۲۰ درصد قیمت ارز کاهش یافته است، قیمت خودرو کارخانه تغییری نداشته و قیمت خودرو در بازار هم حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و این موضوع نشان می دهد که بازار خودرو کاملا سوداگرانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی