English

امیر حاتمی:

هزینه تسلیم در برابر قدرت‌ های زورگو بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است

وزیر دفاع گفت: تجربه جمهوری اسلامی در طول ۴ دهه نشان داده است که هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است.

هزینه تسلیم در برابر قدرت‌ های زورگو بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع با حضور در سازمان صنایع هوایی در بازدید از مراکز طراحی، ساخت، آزمون سازه و سامانه‌های اصلی هواپیمای یاسین و گفتگو با طراحان و سازندگان آن، از نزدیک در جریان پیشرفت‌های صورت گرفته در روند ساخت فروند دوم هواپیمای یاسین قرار گرفت.

امیر حاتمی در این بازدید با تقدیر و تشکر از همدلی و انسجام فعالیت‌های کارکنان، متخصصان و مدیران سازمان صنایع هوایی در مسیر ساخت هواپیما، گفت: در این بازدید شاهد پیشرفت، نوآوری و کارهای جدیدی هستیم و این حرکت رو به جلو بر مبنای پایه گذاری محکمی بود که در گذشته صورت گرفته است.

وزیر دفاع با تاکید بر ضرورت پشتیبانی موثر از ناوگان هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ابراز امیدواری کرد که با موفقیت در ساخت نمونه‌ها و راه اندازی خط تولید هواپیما، گام‌های موثری در مسیر رسیدن به ناوگان هواپیماهای جت آموزش پیشرفته یاسین برداشته شود.

وی با اشاره به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص تحریم جدید هفت نهاد مرتبط با خطوط کشتیرانی و ترابری ایران از جمله صنایع هوایی ایران، گفت: هربار دشمنان درصدد اعمال شرایط محدود تری شدند، صنایع ما به سمت خودکفایی و شکوفایی بیشتر حرکت کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه و غیر منطقی علیه نیروهای مسلح و صنعت دفاعی موضوع جدیدی نیست، گفت: نیروی هوایی سال‌هاست که در معرض تحریم‌های سخت و سنگین است، اما همواره با نشاط و خود باوری، خودکفایی را به منصه ظهور رسانده و حقیقتاً صنعت هوایی یک الگوی تمام عیار برای نیروهای مسلح و کشور در حوزه مقابله با تحریم‌هاست.

امیر حاتمی به نقل از فرمانده معظم کل قوا، تاکید کرد: اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود آورد اما موجب شد توجه ما به ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی معطوف شود و به همین علت امروز علارقم خواست دشمن، ایران، به مراتب قوی‌تر و مقتدرتر از سال‌های اول انقلاب است.

وی با بیان اینکه تجربه‌های برخورد با نظام سلطه همگی گویای این است که باید در برابر دشمن قوی شد، گفت: تجربه جمهوری اسلامی در طول ۴ دهه نشان داده است که هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است.

در این بازدید، امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، گزارشی از مراحل ساخت هواپیمای یاسین و برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای راه اندازی خط تولید این هواپیما ارائه کرد.

لازم به ذکر است، فروند اول جت آموزش پیشرفته یاسین، مهرماه سال ۱۳۹۸ نخستین پرواز رسمی خود را بر فراز پایگاه شهید نوژه اجرا کرد. این هواپیما که توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و با مشارکت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی طراحی و ساخته شده است، قرار است به عنوان هواپیمای جت آموزش پیشرفته در فرآیند آموزش خلبانان هواپیماهای جنگنده کشور مورد استفاده قرار گیرد.

ایران، با طراحی و ساخت این هواپیمای جت آموزش پیشرفته، در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هوایی قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه