English

ابوترابی در گفتگو با خبرگزاری موج:

طراحی شماره موبایل ملی برای هر ایرانی در طرح مجلس برای انتخابات شهردارها/ فراهم کردن زیرساخت های نظارت بر شهردار و شوراها توسط مردم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از طرح مجلس برای انتخابات شهردارها خبر داد.

طراحی شماره موبایل ملی برای هر ایرانی در طرح مجلس برای انتخابات شهردارها/ فراهم کردن زیرساخت های نظارت بر شهردار و شوراها توسط مردم

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: مدل انتخاب شهردار و شوراها را در طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در کمیسیون در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخاب شهردار و شوراها ستون فقرات طرح مدیریت جامع شهری است لذا در این مدل به این سمت می رویم که انتخاب  شهردار ها به صورت مستقیم توسط مردم انجام گیرد و مردم بتوانند در طول مدیریت 4 ساله شهردارها به صورت غیر حضوری و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی گوشی های آنها نصب می شود، نظارت کنند و اگر لازم باشد حتی نسبت به عزل آن شهردار اقدام کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چنین طرحی محقق خواهد شد، افزود: جلسات فنی و حقوقی مفصلی را در اینباره برگزار کرده ایم که انشالله به سرانجام خواهد رسید.

ابوترابی گفت: در این طرح برای هر ایرانی یک شماره موبایل ملی طراحی می شود تا بتوانند شوراها و شهردار ها را به صورت غیر حضوری و با استفاده از  اپلیکیشنی که بر روی موبایل های آنها نصب می شود،  انتخاب و یا حتی عزل کنند.

وی بیان کرد: کلیات این طرح در کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس رای آورده است اما درباره جزئیات آن هنوز چیزی مشخص نیست.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا صحن علنی هم به چنین طرحی رای خواهد داد، گفت: هنوز چیزی مشخص نیست.

وی در مورد الکترونیکی شدن انتخابات ، افزود: در الکترونیکی شدن انتخابات باید تفکیک قائل شویم.ما نگاه مان به الکترونیکی شدن انتخابات فراتر  است یعنی نگاه مان به دنبال الکترونیکی و غیر حضوری کردن است چرا که اگر این اتفاق بیفتد هزینه انتخابات بسیار کاهش می یابد.

ابوترابی گفت: براساس قانون اساسی انتخابات را می‌توان به صورت الکترونیکی برگزار کرد و هیچ مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد، اما در قانون اساسی ذکر شده که باید فرآیند انتخابات به تایید هئیت نظارت شورای نگهبان برسد.

نماینده مردم نجف آباد و تیران در مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان زیرساخت‌های موجود برای الکترونیکی شدن انتخابات را فراهم ندانسته است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا الکترونیکی شدن انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خواهد رسید، گفت: خیر، انتخابات 1400 الکترونیکی برگزار نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه