English

رحمانی فضلی در برنامه نگاه یک:

با حداقل حضور و استفاده از فضای مجازی سالگرد شهید سلیمانی برگزار می شود

وزیر کشور گفت: با حداقل حضور و استفاده از فضای مجازی سالگرد شهید سلیمانی برگزار می شود.

با حداقل حضور و استفاده از فضای مجازی سالگرد شهید سلیمانی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در برنامه نگاه یک، اظهار داشت: در مورد ستاد « مکتب حاج قاسم سلیمانی »، گفت: وظیفه ما است یاد خاطره و تلاش های این عزیزان را گرامی بداریم. چهره شهید سلیمانی، به عنوان یک چهره نظامی معرفی می شود اما واقعیت این است که ایشان تفرکات بلند، آینده نگرانه، دیپلماتی بلند پایه و دارای اخلاق عارفانه بودند.

وی ادامه داد: گاهاً در شورای عالی امنیت ملی تصمیات مهمی را می گرفتند. این نوع بزرگداشت ها بخاطر این است که این شهدا باید به عنوان درس و سرمشق باشند. مکتب به یک نوع تفکر و سبکی می گویند که در ابعاد مختلف باشد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: ستاد برنامه اش این است که با حداقل حضور و استفاده از فضای مجازی سالگرد شهید سلیمانی برگزار شود.

وی با اشاره به خرید واکسن کرونا، ادامه داد: موضوع واکسن از ابتدا مورد توجه همه کشورها بود لذا ما هم بعنوان یکی از کشورها که درگیر این بیماری بودیم و ساخت واکسن را نیز در داخل آغاز کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه با موضوعی به نام تحریم و انتقال پول مواجهیم،  تصریح کرد: همه این مسائل منجر نخواهد شد که ما پیگیر این موضوع نباشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: همیشه تاکید بر این بوده واکسنی در کشور استفاده شود که کمترین ریسک و بیشترین کارآیی را داشته باشد. این ها مسائلی نیست که مورد توجه قرار نگیرد. شاید تا اواخر و یا اواسط دیماه کارهای خرید واکسن انجام شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که چه کار باید کرد که حمایت از تولید در تولید واکسن کرونا و دیگر کالاها تبدیل به رانت نشود، گفت: وزارت بهداشت اولویت ها را طبقه بندی کرده است. اولین اولویت برای افراد بالای ۶۰ تا ۶۵ سال است که بیماری زمینه ای دارند. ۵۵ درصد فوتی های ما از همین افراد هم هستند. اولویت بعدی کادر درمان است که دائما با این بیماری درگیر هستند.

وی تصریح کرد: در ابتدای بیماری کرونا ما کیت تشخیص را نداشتیم اما پس از وارد کردن تعدادی از آنها الان در کشور ساخته می شود و دیگر وارداتی انجام نمی شود. الان به دلیل تعداد کمتر مراجعین روزی حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار آزمایش بیماری انجام می شود و با توجه به کاهش مراجعین این تعداد به صد هزار نرسیده است.

*همه دنیا با کرونا درگیر هستند

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه الان همه دنیا با کرونا درگیر هستند، بیان داشت: اتفاقا کشورهایی که در زمینه بهداشتی ادعا داشتند الان درگیری و مواجهه بیشتری با این بیماری دارند و تعداد فوتی های آنها بالا است.

وی افزود: ما در پیک سوم روزانه نزدیک به ۵۰۰ فوتی داشتیم. اما با توجه به فعالیت همه دستگاه ها احساس شد که یک هم افزایی و هماهنگی نیاز است که اینهم توصیه حکیمانه رهبری بود. مثلا ما تعارض بین امنیت، سلامت و اقتصاد داشتیم که رهبر انقلاب، گفتند در این موضوع سلامت در اهمیت است.

رحمانی فضلی ادامه داد: مثلا یک نماینده مجلس یا فرمانداری خودشان می رفتند و جاده را می بستند که رهبر انقلاب فرمودند که تشخیص مصادیق با وزارت بهداشت باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما تا صد هزار ظرفیت تست را در روز داریم، گفت: در آذر ۱۶۰ شهر وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر زرد بودند اما الان شهر قرمز نداریم، ۱۰۸ شهر نارنجی و ۳۴۰ شهر زرد هستند. در این مدت ۷۵۰۰ مورد فوتی و ۵۰ هزار نفر بستری ها کاهش یافته است.

رحمانی فضلی بیان داشت: همه شهرهای کشور را به سه رنگ نارنجی، قرمز و زرد تقسیم کردیم و مقررات خاص آنها تنظیم شده است و هم اکنون هر استان می داند در شهرهای مختلف خود بنا به وضعیتی که دارد، چه تصمیمی بگیرد. کارها هوشمند، هدفمند و فعال انجام می شود.

هر کسی جریمه می شود حتما برای وی پیامک ارسال شده است

وی گفت: حدود ۴ میلیون خودرو در زمان منع تردد رفت و آمد شبانه شناسایی شد که بسیاری از این‌ها تردد مجاز داشته و راننده تاکسی و اسنپ بودند، اما یک هزار و  ۲۶۰ نفر جریمه شدند و در مناطق نارنجی ۸۴۶ هزار خودرو  و  در شهر‌های قرمز ۵۷۳ هزار مورد بوده است. هر کسی جریمه می شود حتما برای وی پیامک ارسال شده است.

فوتی‌هایمان یک سوم و بستری هایمان یک چهارم کاهش یافته است

وزیر کشور اضافه کرد: از ابتدای طرح محدودیت ها؛ فوتی هایمان یک سوم و بستری هایمان یک چهارم کاهش یافته است. نیروی انتظامی در این مدت ۳۲۳۵۰۰ نفر ـ نیرو بکار گرفته است و در ۱۹۵۸ نقطه استقرار دارند. یک میلیون ۴۰۰ هزار خودرو که قصد تردد بن استانی داشتند برگشت داده شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت گزارش داده است که ۵۱ درصد ابتلا در دورهمی های خانوادگی و دوستانه صورت می گیرد، افزود: در این مدت ۳۶ درصد تصادفات، ۳۴ درصد فوتی های تصادفات و ۲۸ درصد مجروحین تصادفات کاهش یافته است.

رسانه های معاند به نفع مردم ما و ایران سخن نمی گویند

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ضمن تاکید بر اینکه رسانه های معاند به نفع مردم ما و ایران سخن نمی گویند، تصریح کرد: دوستان وزارت بهداشت گفتند که در کشورهای غربی آمارهای فوتی ها را واقعی اعلام نمی کنند و افرادی که بیماری های زمینه‌ای دارند را جزو آمار فوتی ها  اعلام نمی کنند اما آمارهای ما روزانه و کاملا صحیح است و به صورت رسمی هم اعلام می شود.

وی با تعبیر اینکه رسانه های معاند حکم واکسن را برای ما دارند و باعث تقویب همبستگی و مقاومت مردم می شودند، تصریح کرد: مطمئنا اخبار نادرست و شایعاتی که درباره روند مبارزه با کرونا در کشور مطرح می شود از سوی دشمنان این کشور است و آنها مطمئنا حقیقت نمی گویند. مردم هیچگاه در مقایسه؛ دشمن را به خودی برتری نمی دهند.

رحمانی فضلی در مورد مشکلات حمل و نقل شهری در دوران کرونا بیان داشت: ۳۰ هزار اتوبوس برای حمل و نقل عمومی درون شهری کل کشور لازم داریم که هم اکنون تعداد اتوبوس‌های درون شهری کشور ۲۱ هزار مورد است و در ستاد ملی مقابله با کرونا خرید ۵ هزار اتوبوس تصویب شد. برای خرید ۲ هزار واگن مترو از چین قرارداد بستیم که به تحریم خورد و متاسفانه امکان تحقق این قرارداد محقق نشد.  

وی در مورد آخرین اقدامات وزارت کشور در زمینه رفع مشکل حاشیه نشینی گفت: شش جلسه از جلسات شورای اجتماعی کشور در حضور رهبر معظم انقلاب داشتیم و قرار بود دو جلسه دیگر در خدمت ایشان باشیم. در وزارت کشور این جلسات بجز یک ماه اخیر برگزار می شود. همه داده های مشکلات اجتماعی در مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور جمع می شود.

وزیر کشور در مورد موضوع انتخابات در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم وقتی پای صندوق رای می روند، سلیقه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود را آنجا ببیند. دوم اینکه در رقابت و مشارکت موضوع تبلیغات و دعوت مردم در عرصه حضور مطرح است که بخشی از آن برعهده صداوسیماست که برنامه هایی عمیق و آگاهی بخش داشته باشد.

وی با اشاره به شناخت گزینه اصلح توسط مردم تصریح کرد: شورای نگهبان نیز باید نظارت ها را افزایش دهد. نگرانی ما از روز انتخابات در ۲۸ خرداد نیست بلکه بیشترین نگرانی در ۲۰ روز تبلیغات انتخاباتی است.

کرونا عامل تعیین کننده‌ای جهت مشارکت در انتخابات است

وزیر کشور تصریح کرد: هم اکنون کرونا عامل تعیین کننده‌ای جهت مشارکت در انتخابات است. با افزایش تعداد شعبات و روز‌های اخذ آرا باید می توان مشکل مشارکت مردم در انتخابات را حل کرد. برای تبلیغات انتخابات ۲۰ روز فرصت داریم، نمی‌دانیم تا ۲۸ خرداد امکان برگزاری تجمعات گسترده داریم یا خیر و این بستگی به شرایط دارد.  

رحمانی فضلی گفت: لایحه جامع انتخابات که از سوی دولت به مجلس فرستاده شد،  رئیس جمهور وقت زیادی برای تصویب آن قرار دادند و نظرات کارشناسی برای تنظیم آن گرفته شد. ما هم اکنون باید با ۴ قانون ۴ انتخابات را در سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم. اگر لایحه جامع انتخابات تصویب شود شاید بتوان برای این دوره از انتخابات مورد استفاده قرار گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه