English

بررسی چالش های انتخابات ریاست جمهوری در رقابت ایده نگاری«بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰»

شورای نگهبان که طبق اصل ۹۹ قانون اساسی، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده این شوراست، اقدام به برگزاری رقابت علمی ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کرده است.

بررسی چالش های انتخابات ریاست جمهوری در رقابت ایده نگاری«بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پیرو شیوع بیماری خطیر و حقیر کرونا در کشور و پیش‌بینی توزیع واکسن حداقل از بهار 1400، برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری که پیشتر اعلام شده بود بناست خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود، با اما و اگر‌هایی روبه‌رو شده است.

بر این اساس، مسئولان امر مهم انتخابات که رکن نظام مردم‌سالاری دینی است، درصدد پیدا کردن راه‌هایی به منظور تضمین سلامت مردم ضمن برگزاری انتخابات هستند.

از این رو، شورای نگهبان که طبق اصل ۹۹ قانون اساسی، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده این شوراست، اقدام به برگزاری رقابت علمی ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به همت پژوهشکده شورای نگهبان و با همکاری بنیاد ملی نخبگان و مراکز علمی و پژوهشی کشور کرده است.

گفتنی است، این رقابت علمی از رویدادهای رقابتی مسئله محور (طرح شهید بابائی ) نیز است که محور ها و چالش های این رقابت عبارت اند از«چالش های قانونی و حقوقی در برگزاری انتخابات»، «چالش های انتخابات الکترونیک»، «چالش های نحوه ساماندهی حوزه‌های راًی دهی» و «چالش های نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی».

در این رقابت تلاش خواهد شد تا راهکار های ممانعت از تاثیر کرونا در مشارکت انتخابات ریاست جمهوری مورد ارزیابی قرار گیرد. 

این مسابقه بصورت گروهی بوده و دانشجویان در تمام گرایش ها و مقاطع تحصیلی می‌توانند در این رقابت  از تاریخ ۳۰ آذرماه لغایت ۱۰ دی‌ماه شرکت کنند. از مهم ترین ویژگی‌های این رقابت می‌توان به اعطای امتیاز نخبگانی از سوی بنیاد ملی نخبگان به تیم های برتر و همچنین انعقاد قرارداد مشاوره با تیم‌های برتر در طرح پژوهشی مطالعات انتخابات اشاره کرد.

به گزارش موج، علاقه مندان می توانند با ورود به وبگاه این رویداد اطلاعات تکمیلی را کسب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی