English

مجلس با کاهش سابقه اجرایی کاندیداهای ریاست جمهوری موافقت کرد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با کاهش سوابق مدیریت اجرایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی از ۶ سال به ۴ سال موافقت کردند.

مجلس با کاهش سابقه اجرایی کاندیداهای ریاست جمهوری موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، گفت: در این طرح معیارها و شاخص‌هایی برای کاندیداهای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است اما این معیارها برای ورود قطعی به انتخابات نیست و احراز شرایط بر عهده شورای نگهبان است.

وی تاکید کرد: نباید ما به گونه‌ای عمل کنیم که همه درها برای ورود کاندیداها بسته شود و نباید محدودیت‌ها را تا حدی افزایش دهیم که کسی نتواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این طرح ۶ سال سابقه مدیریت در مناصب سیاسی مانند وزارت، استاندار، نمایندگی مجلس در نظر گرفته شده است که پیشنهاد بنده آن است که شش سال به چهار سال سابقه مدیریتی کاهش یابد.

در ادامه جلسه، غلامعلی کوهساری در موافقت با این پیشنهاد، گفت: اگر فردی در یک دوره از دولت چهار سال به عنوان وزیر فعالیت کرده باشد یا آنکه چهار سال استاندار و یا نایب رئیس مجلس باشد، از سابقه کافی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار است.

وی افزود: یک فرد در طول چهار سال هم می‌تواند خود را ثابت کند و در نظر گرفتن ۶ سال سابقه مدیریت اجرایی باعث محرومیت عده‌ای از حضور در انتخابات می‌شود.

همچنین محمدجواد کولیوند معاون پارلمانی وزارت کشور در این باره، گفت: در قانون اساسی دوره ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس چهار ساله است و بر این اساس دولت هم موافق است سابقه مدیریت اجرایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه، این پیشنهاد به رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته شد و وکلای ملت با کاهش سوابق مدیریت اجرایی کاندیداهای ریاست جمهوری از ۶ سال به ۴ سال موافقت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه