English

سلیمی در صحن مجلس:

طبق قانون، شرح و تفسیر قوانین در حیطه اختیارات مجلس است

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: طبق قانون، شرح و تفسیر قوانین در حیطه اختیارات مجلس است درحالی‌که برخی می‌گویند قوانین مجلس را به تفسیر خودشان اجرا می‌کنند.

طبق قانون، شرح و تفسیر قوانین در حیطه اختیارات مجلس است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، اظهار کرد: طبق قانون، شرح و تفسیر قوانین در حیطه اختیارات مجلس است درحالی‌که برخی می‌گویند قوانین مجلس را به تفسیر خودشان اجرا می‌کنند و مطابق با آن تفسیر، آئین‌نامه را می‌نویسند که این امر برخلاف قانون اساسی است.

وی افزود: به افرادی که به دنبال تفسیر قانون هستند، توصیه می‌کنم که قانون اساسی را یکبار مطالعه کنند و مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون اساسی، مجلس می‌تواند در همه مسائل قانون وضع کند و هیچ فرد دیگری نمی‌تواند قوانین و خط‌مشی دیگری را منعقد کند.

سلیمی اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی، تفسیر قوانین بر عهده شورای نگهبان است و کسانی که به دنبال آن هستند تفاسیر خود از قوانین را مورد توجه قرار دهند، بهتر است که برای یکبار هم که شده، قانون اساسی را مورد مطالعه قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه