English

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت:

وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت از منظر هزینه‌های جاری کم شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وابستگی بودجه به نفت از منظر هزینه‌های جاری کم شده و در بحث نظام سلامت، بودجه افزایش قابل توجهی داشته است.

وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت از منظر هزینه‌های جاری کم شده است

به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس ‌جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با تقدیم بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس گفت: بر اساس قانون لایحه بودجه باید هر سال تا ۱۵ آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. امسال خوشبختانه با تاکیدات رئیس‌جمهور زودتر از موعد مقرر تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و بنده به نیابت، صبح امروز بودجه را تقدیم کردم و اعلام وصول شد.

امیری عنوان کرد: پس از اعلام وصول لایحه در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و به کمیسیون‌های مربوط ارجاع می‌شود و با توجه به اینکه امسال سه روز زودتر لایحه تقدیم مجلس شد امیدوارم نمایندگان مجلس به نحوی آن را بررسی کنند که دولت فرصت یابد که اقدامات لازم در رابطه با آن را انجام دهد.‌

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: از مهمترین ویژگی‌های قانون بودجه این است که از لحاظ اصلاح ساختار بودجه موارد قابل اهمیت است. وابستگی بودجه به نفت از منظر هزینه‌های جاری کم شده و در بحث نظام سلامت، بودجه افزایش قابل توجهی داشته است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی در تهیه لایحه بودجه امسال بسیار پررنگ است. تولیدات، واحدهای تولیدی و صادرات غیرنفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ جایگاه برجسته‌ای دارد.

امیری افزود: به بخش آموزش و آموزش عالی، طرح‌های نیمه تمام و صنعت ریلی توجه زیادی شده است. توجه به اقشار کم درامد و آسیب پذیر از جمله ویژگی های ۱۴۰۰ است. توجه به حقوق بازنشستگان هم در این لایحه لحاظ شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: در این لایحه به بخش دانش بنیان هم توجه شده است. مطالبات مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه