English

تخت روانچی:

نیرو‌های آمریکایی با تداوم اشغال خاک سوریه مشغول غارت نفت و ثروت این کشور هستند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: نیرو‌های آمریکایی با تداوم اشغال خاک سوریه مشغول غارت نفت و ثروت این کشور هستند.

نیرو‌های آمریکایی با تداوم اشغال خاک سوریه مشغول غارت نفت و ثروت این کشور هستند

به گزارش خبرگزاری موج، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار شد، تحریم‌های یکجانبه را غیرقانونی، غیرانسانی و محکوم به شکست دانست و گفت: نیرو‌های آمریکایی با تداوم اشغال خاک سوریه مشغول غارت نفت و ثروت این کشور هستند.

وی افزود: برخی کشور‌ها با تحمیل تحریم‌های یکجانبه علیه مردم سوریه، ممانعت از تلاش‌های بین‌المللی برای بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری و نیز کارشکنی در فرآیند سیاسی، در پی طولانی‌تر کردن بحران سوریه و تحمیل ارائه خود بر مردم آن هستند.

تخت روانچی ادامه داد: در حالیکه مردم سوریه به شدت تحت فشار‌های ناشی از درگیری و گسترش کرونا در این کشور قرار دارند، اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا موجب افزایش رنج سوری‌ها می‌شود و ما آن را با قدرت محکوم می‌کنیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با استقبال از تلاش‌هایی، چون اقدام‌های سازمان ملل برای حل سیاسی این بحران، به تلاش‌های ایران برای کمک به این مساله اشاره کرد و گفت به موازات این روند، باید حمایت‌های لازم از بازسازی سوریه و نیز بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری نیز به عمل آید.

تخت‌روانچی همچنین بر لزوم احترام کامل به حاکمیت سوریه تاکید کرد و خواستار خروج تمام نیرو‌های خارجی شد که بدون مجوز رسمی دولت، در این کشور حضور دارند.

وی اضافه کرد نیرو‌های آمریکائی با اشغال بخش‌هایی از سوریه، تحت پوشش مبارزه با تروریست، از برخی گروه‌های تروریستی، چون جبهه النصره (تحریرالشام) حمایت می‌کنند و مشغول غارت نفت و ثروت مردم سوریه هستند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و غیرقانونی خواندن اشغال جولان سوریه، سفر تحریک‌آمیز اخیر وزیر خارجه آمریکا به این منطقه را اقدامی در جهت مشروعیت بخشیدن به الحاق آن به اسرائیل دانست و تاکید کرد جولان بخشی از سوریه بوده و خواهد بود.

تخت‌روانچی با تاکید بر لزوم مبارزه مستمر با تروریست‌ها در سوریه تا از بین بردن ریشه تهدید آنها، گفت باید با هرگونه تلاش‌های تجزیه‌طلبانه در این کشور نیز مخالفت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی