English

مخالفت نمانیدگان مجلس با کلیات طرح افزایش سقف کمیسیون ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح افزایش سقف کمیسیون های تخصصی مجلس جهت عضویت نمایندگان جدیدالورود مخالفت کردند.

مخالفت نمانیدگان مجلس با کلیات طرح افزایش سقف کمیسیون ها

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس برای افزایش سقف کمیسیون های تخصصی مخالفت کردند.

در جریان بررسی این طرح کیومرث سرمدی در موافقت با طرح مذکور گفت: با توجه به اینکه کمیسیون ها مغز متفکر مجلس هستند، حضور افراد توانمند و متخصص در هر کمیسیونی ضروری است.

وی بیان کرد: ۱۰ نفر از نمایندگان به موقع موفق به حضور در مجلس نشدند و کاملا به حق است که شرایطی فراهم شود تا آنان در کمیسیونی عضو شوند که بتوانند گره ای از مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

در مقابل محمود احمدی بیغش در مخالفت با کلیات طرح افزایش سقف کمیسیون های مجلس،گفت: هیچ کدام از نمایندگان مخالف تعیین تکلیف نمایندگان جدید الورود و مشخص شدن کمیسیون های تخصصی آنها نیستند.

وی اظهار داشت: حرف ما این است که نباید به خاطر ۱۰ نفر قانون را تغییر دهیم چرا که برخی از کمیسیون ها ظرفیت های کافی دارند و این نمایندگان می توانند در آن کمیسیون ها عضو شوند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال کمیسیون های فرهنگی و حقوقی مجلس هنوز کامل نشده است و این نمایندگان می توانند عضو کمیسیون های مذکور شوند و باید تعادل بین کمیسیون ها به وجود آید.

احمدی بیغش گفت: بعضا گفته می شود این نمایندگان باید در کمیسیونی که سابقه فعالیت داشته اند حضور داشته باشند، این در حالی است که ما معتقدیم نماینده مجلس نسبت به کل کشور مسئول است و می تواند در سایر کمیسیون های مجلس هم فعالیت کند و نیازی به تغییر قانون برای این نمایندگان نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه