English

آصفری طی تذکری:

روحانی باید پاسخگوی سوال نمایندگان در مورد وضعیت اسفبار معیشتی مردم باشد

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: حق نمایندگان مجلس است که از رئیس جمهور سوال کنند و روحانی باید در مجلس حضور یابد و پاسخگوی سوال نمایندگان در مورد نگرانی و وضعیت اسفبار معیشتی مردم باشد.

روحانی باید پاسخگوی سوال نمایندگان در مورد وضعیت اسفبار معیشتی مردم باشد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: با توجه به مشکلات ارزی کشور، دو بار به رئیس کل بانک مرکزی نامه ارسال کردیم و از وی درخواست کردیم تا در بحث تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کاملا شفاف عمل کند و بگوید که این ارزها را به چه کسانی تحویل داده اند و چه کالاهایی با ارز دولتی وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه رئیس کل بانک مرکزی به این دو نامه مجلس پاسخ نداد بلکه یک مسئول دسته چندم در بانک مرکزی پاسخ مجلس را داد و اعلام کرد که لیست تخصیص ارز دولتی به صورت شفاف در سامانه بانک مرکزی موجود است و می توانید به آن مراجعه کنید.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: طی چند ماه گذشته این سامانه بارگذاری نشده و به روز نیست و در این شرایط هیئت رئیسه مجلس باید اجازه دهد که سوال از رئیس جمهور کلید بخورد.

آصفری تاکید کرد: حق نمایندگان مجلس است که از رئیس جمهور سوال کنند و روحانی باید در مجلس حضور یابد و پاسخگوی سوال نمایندگان در مورد نگرانی و وضعیت اسفبار معیشتی مردم باشد.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت:رئیس بانک مرکزی و یا معاون پارلمانی وی باید پاسخ نامه نمایندگان را دهند و بر این اساس نباید یک فرد رده چندم به این موضوع ورود کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات باید به بحث تخصیص ارز ۴۲۰۰ ورود کند، تاکید کرد: از روسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس می خواهم که این موضوع را پیگیری کنند و رئیس کل بانک مرکزی هم باید با حضور در کمیسیون های مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی