English

روحانی در ستاد اقتصادی دولت:

وزارت خارجه و بانک مرکزی برای تسهیل تبادلات تجاری با کشورهای علاقه مند اقدام سریع کنند

رئیس‌جمهور بر برنامه‌ریزی و اقدامات سریع وزارت خارجه و بانک مرکزی برای تسهیل تبادلات تجاری ایران با کشورهای علاقه مند تاکید کرد.

وزارت خارجه و بانک مرکزی برای تسهیل تبادلات تجاری با کشورهای علاقه مند اقدام سریع کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در یکصد و هشتادمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به تحولات پیش رو در آمریکا اشاره کرد و گفت: دولت جدید آمریکا پیش از هر اقدامی برای ترمیم چهره مخدوش این کشور در جامعه جهانی می‌بایست در رفتارهای غیرانسانی خود با سایر کشورها تجدید نظر کند.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزارت امور خارجه در زمینه فعالیت‌های انجام گرفته برای آزاد سازی منابع مالی بلوکه شده ایران در برخی کشورها با توجه به موانع ایجاد شده از سوی آمریکایی‌ها در این زمینه، بر ضرورت هماهنگی بیشتر و مؤثر وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در این زمینه تاکید کرد.

روحانی در ادامه با اشاره به مصوبه روز گذشته دولت در خصوص موظف شدن وزارت خارجه و دستگاه‌های مرتبط برای تسریع و تسهیل تبادلات تجاری با کشورهای علاقمند، بر برنامه‌ ریزی و اقدامات سریع در این زمینه تاکید کرد.

در این جلسه وزارت خارجه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته برای آزاد سازی منابع مالی بلوکه شده ایران در برخی کشورها ارائه کرد و مقرر شد علیرغم فشارهای تحریمی آمریکا، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه با هماهنگی بیشتر و مؤثرتر نسبت به آزاد سازی و استفاده از این منابع برای تأمین نیازهای تولیدی کشور اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی