English

بعیدی نژاد:

آمریکا حتی منافع مردم خود را نیز قربانی سیاست ‌های اشتباه خود کرده است

سفیر ایران در لندن گفت: امروز با شرایطی روبه رو هستیم که دولت آمریکا حتی مردم خود و منافع آنها را نیز قربانی سیاست‌های اشتباه خود کرده است.

آمریکا حتی منافع مردم خود را نیز قربانی سیاست ‌های اشتباه خود کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن روز پنج‌شنبه در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده با اشاره به تحریم های اعمالی جدید علیه ایران نوشت: دولت آمریکا هجده نهاد بانکی و مالی ایران را به لیست تحریم‌ ها اضافه نمود تا به افراطی‌ترین لابی‌های خشونت و نفرت اثبات کند که تا آخرین لحظات حکومت، سیاست تشدید جنگ اقتصادی خود با ایران را با قدرت تمام تعقیب کرده است. 

وی ادامه داد: دولت آمریکا با این اقدام به روشنی ثابت کرد که ادعای مکرر تسهیل انتقال اقلام پزشکی به ایران برای مقابله با کرونا دروغی بیش نیست.

بعیدی‌نژاد همچنین نوشت: امروز با شرایطی روبه رو هستیم که دولت آمریکا حتی مردم خود و منافع آنها را نیز قربانی سیاست‌های اشتباه خود کرده است.

دولت آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۸ بانک ایرانی را که ادعا کرده است تاکنون تحریم‌های پیشین آمریکا را دور زده‌اند، تحریم کرده و نهادهای مالی خارجی و غیر ایرانی را در خطر توبیخ شدن در اثر تجارت و تبادلات مالی با آنها قرار داد. تحریم‌های جدید ارتباط این بانک‌ها را با نظام پولی بین‌المللی قطع می‌کند. 

این بانک‌ها شامل، تامین سرمایه امین (وزارت خزانه‌داری آمریکا از آن به‌عنوان بانک سرمایه‌گذاری امین یاد کرده)، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان، بانک ایران زمین، بانک موسسه مالی اعتباری مهر ایرانیان، بانک پاسارگاد، بانک سامان،  بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون، بانک گردشگری و بانک همکاری اسلامی منطقه‌ای می‌باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی