English

امیرحسین بانکی پور تاکید کرد:

اعمال نفوذ نمایندگان در انتصاب مدیران پذیرفتنی نیست/ فشار نمایندگان برای انتصاب نباید رویکرد مجلس یازدهم باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعمال نفوذ برخی نمایندگان در انتصاب مدیران را نفی نکرد و گفت: متاسفانه در گذشته سابقه اعمال نفوذ نمایندگان در انتصاب مدیران را داشتیم اما این رویکرد برای مجلس یازدهم به هیچ عنوان پذیرفته نیست و اگر هم موردی باشد که بوده من برخورد کردم ولی این رویه عموم نمایندگان نیست.

اعمال نفوذ نمایندگان در انتصاب مدیران پذیرفتنی نیست/ فشار نمایندگان برای انتصاب نباید رویکرد مجلس یازدهم باشد

امیرحسین بانکی پور در گفتگو با خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه نگاه نمایندگان مجلس به مدیران در درجه اول حمایت در جهت حل مشکلات مردم است گفت: هر مدیری صرف نظر از نوع تفکر و سابقه گذشته اش، اگر بخواهد مشکلی از مردم حل کند، با تمام وجود از  او حمایت میکنیم.

وی با تاکید بر اینکه در انتصاب مدیران دو خط قرمز داریم گفت: یک خط قرمز فساد است که اگر در مدیری ببینیم، برخورد محکمی با او می کنیم. خط قرمز دیگر هم کم کاری است که اگر ببینیم مدیری کم کاری میکند، به او تذکر میدهیم، چنانچه آن مسیری که با او به توافق رسیدیم و قرار شد جبران کم کاری کند و در مسیر حل مشکل مردم حرکت کند به او کمک می کنیم، اگر مسیرش را اصلاح نکرد با او مقابله می کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا نماینده حق دارد نسبت به عزل و نصب مدیران اعمال نفوذ کند گفت: شان نظارتی نمایندگان مجلس این نیست که در رابطه با عزل و نصب مدیران ورود کند. البته اگر دیدیم مدیری فساد دارد یا نمیخواهد مشکلات مردم را حل کند، شان نظارتی نمایندگان اقتضا میکند که بخواهیم او را بردارند، اما در رابطه به نصب مدیران، نمایندگان تنها مشورت میدهند و نوعا هم مدیران استانی را ترجیح می دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان استانی با نماینده استان در مورد نصب مدیران مشورت می کنند گفت: وقتی مسوولان با نمایندگان در تعیین یک مدیر مشورت کردند، نماینده بهتر میتواند از آن مدیر حمایت کند.

بانکی پور با تاکید بر اینکه نماینده حق ندارد فردی را به عنوان مدیر به مسوولان استانی تحمیل کند گفت: اگر فرد مورد تایید نماینده ای انتخاب نشود و فردی انتخاب شود که تخصص و تجربه دارد و مشکل مردم را حل می کند، وظیفه نماینده این است که از او حمایت کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه ممکن است نماینده ای بخواهد در انتخاب مدیران استانی اعمال نفوذ کند گفت: متاسفانه این رویکرد در هر دوره ای بوده و نمایندگانی بودند که این رفتار را داشته اند که البته قابل پذیرش نیست و اینگونه اعمال نفوذ کردن ها ایراد شرعی و اخلاقی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در مقام عزل مدیر هم تنها با مشاهده فساد یا ببینند در انجام وظیفه کوتاهی میکند، نماینده می تواند به شرط مدارک مستند ورود کند.

وی افزود: البته گاهی پیش می آید که مدیر خوبی در استان مطرح می شود و می خواهند که نماینده از این مدیر حمایت کند که حمایت این نماینده کار بدی نیست چرا که اگر مدیری نقش مثبتی می توانست بازی کند، خیلی هم خوب است که نماینده از او حمایت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    دخالت می کنند انهم چجور

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه