English

منبعی آگاه در وزارت صمت به تشریح دلایل تغییر مدیرعامل منطقه ویژه انرژی بر پارسیان پرداخت؛

کیش و مات "مسعود پاکزاد" با مصوبات جدید سازمان استخدامی کشور

بخشنامه سازمان استخدامی کشور و دستورالعمل اجرایی تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین، سبب شده است تا حضور «مسعود پاکزاد» به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان غیرقانونی شود.

کیش و مات "مسعود پاکزاد" با مصوبات جدید سازمان استخدامی کشور

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، تغییر مدیرعامل بومی منطقه ویژه انرژی بر پارسیان افکار عمومی استان هرمزگان را به این سمت برد که دست‌های پشت پرده به دنبال این هستند تا نفوذ مدیران جوان هرمزگانی را در این صنعت ملی کم کنند و بار دیگر سکان هدایت این منطقه عظیم اقتصادی در اختیار مدیری غیرهرمزگانی قرار گیرد.

از این رو تلاش کردیم تا با یکی از مدیران وزارت صمت تماس تلفنی ایجاد کنیم و زوایای مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. این منبع آگاه که حاضر به فاش شدن نامش نبود، در این باره گفت: مردم شریف هرمزگان به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که به هیچ عنوان در این موضوع بحث بومی گرایی یا بومی ستیزی مطرح نیست و این پروژه عظیم ملی به کار جهادی و تلاش شبانه روزی نیاز دارد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات «مسعود پاکزاد» در زمان تصدی گری این پست بیان داشت: به هر حال ایشان در حد وسع خود تلاش کردند و نباید به دنبال تخریب افراد بود.

*اجرای مقررات نه اعمال سلیقه

وی در رابطه با دلایل برکناری پاکزاد از مدیرعاملی منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، اظهار داشت: رفتن وی بر اساس بخشنامه اخیر است و سلیقه‌ی افراد در این جایگزینی دخیل نبوده.

این منبع آگاه تصریح کرد: برخی بی‌دقتی‌ها در انتصابات سبب شد تا معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه ای به تاریخ 7/11/98 به تمام دستگاه ها ابلاغ کند که در این بخشنامه شرایط احراز پست مدیرعاملی تبیین شده بود و این بخشنامه نیز مختص ایمیدرو نیست.

وی ادامه داد: در این بخشنامه مدیرعامل شرکت دولتی می‌بایست حداقل دو سال سابقه‌ی عضویت در هیات مدیره یک شرکت دولتی و اعضای هیات مدیره نیز باید حداقل دو سال سابقه مدیریت دولتی را در کارنامه داشته باشد که آقای پاکزاد با این بخشنامه شرایط احراز تصدی پست مدیرعاملی را از دست داد.

وی پافشاری برخی جریان‌ها برای نگاهداشت پاکزاد را غیرقانونی خواند و تاکید کرد: روسای مجامع شرکت‌ها موظف‌اند در کمتر از یک ماه افرادی که چنین صلاحیتی ندارند را عزل و گزارش تغییرات را به وزارت خانه ارسال کنند.

*لابی ها اثر نخواهد کرد

این منبع آگاه دیدار با افراد ذی‌نفوذ در وزارت خانه، استانداری هرمزگان و تماس های نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی را در تغییر این تصمیم بی اثر خواند و گفت: هیچ موضوعی نمی تواند جلوی اجرای قانون را بگیرد و ما مکلف به این تغییر خواهیم بود.

*نامه بازرسی کل کشور برای تغییر پاکزاد

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به نامه سازمان بازرسی کل کشور به ایمیدرو برای تغییر پاکزاد اشاره کرد و افزود: افکار عمومی باید این موضوع را متوجه شوند که این تغییر در پی صدور یک بخشنامه صورت پذیرفته و به هیچ عنوان برخورد با فرد خاصی نیست.

وی گفت: تنها راه ماندن مدیرعامل فعلی صنایع انرژی بر پارسیان تغییر بخشنامه مذکور است و نمی توان با تهییج مردم و فشار رسانه‌ای جلوی اجرای قانون را گرفت.

*پاسخ به یک شائبه

از این منبع آگاه درباره تخلف احتمالی «حسن شاهرخی» رئیس هیات مدیره منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در اعطای حکم مدیرعاملی پاکزاد پرسیدیم، که وی اظهار داشت: تخلفی در این باره صورت نگرفته است چرا که این حکم پیش از تاریخ 98/11/7 زده شده بود.

*دیگر مشکل قانونی برای ماندن پاکزاد

وی گفت: البته منع قانونی دیگری نیز برای ماندن پاکزاد در پست مدیرعاملی وجود دارد؛ به این صورت که در دستورالعمل اجرایی تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار داد کار معین که در اسفندماه سال گذشته ابلاغ شده است به صراحت آمده که کارمندان قرار داد معین قادر نخواهند بود که از وزارت خانه ای به وزارت خانه ای دیگر مامور شوند و برای دریافت مرخصی بدون حقوق نیز با محدودیت مواجه هستند، از این رو حضور پاکزاد با مشکل قانونی دیگری نیز مواجه است.

وی در پایان اضافه کرد: با این تفاسیر وی نه تنها به عنوان عضو هیات مدیره که به هیچ عنوان دیگری نیز نمی تواند در منطقه ویژه انرژی بر پارسیان حضور داشته باشد.

گفتنی است؛ مسعود پاکزاد دانشجوی دکتری حسابداری است و پیش از این مسئولیت‌های مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان، مشاور اقتصادی سازمان همیاری شهرداری‌های استان، مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان و مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان را بر عهده داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • گمنام

    مسعود پاکزاد کیش و مات نشد ولی وزیر صمت برکنار شد

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه