English

زنگنه در صحن علنی مطرح کرد:

تولید ۲۸۰ متر مکعب گاز خام از پارس جنوبی در سال ۹۲

وزیرنفت ‌گفت: در دولت آقای احمدی‌نژاد علاوه بر 10 فاز مذکور 4 فاز دیگر نیز قرارداد منعقد کردند که فاز‌های 15،16 و 17 از این دسته هستند.

تولید 280 متر مکعب گاز خام از پارس جنوبی در سال 92

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بیژن زنگنه وزیر نفت امروز در پاسخ به سؤال ابراهیم رضایی نماینده دشتستان درباره تاخیر در بهره‌برداری از فاز 14 پارس جنوبی، توضیح داد که چون بحث فاز 14 جدا از کل پروژه پارس جنوبی نیست بنابراین باید در خصوص پارس جنوبی نیز گزارش بدهد.

وی افزود: زمانی که در سال‌های 76 تا 84 وزیر نفت بودم برای اولین بار توسعه عملی پارس جنوبی وارد فاز اجرا شد و در آن دوره قرارداد اجرای 13 فاز منعقد شد که 5 فاز آن در همان دوره به بهره‌برداری رسید و 5 فاز دیگر در دولت آقای احمدی‌نژاد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

زنگنه با بیان اینکه در سال 92 دویست و هشتاد میلیون متر مکعب گاز خام از پارس جنوبی تولید می‌شد،‌گفت: در دولت آقای احمدی‌نژاد علاوه بر 10 فاز مذکور 4 فاز دیگر نیز قرارداد منعقد کردند که فاز‌های 15،16 و 17 از این دسته هستند.

وزیر نفت گفت: در 25 خرداد 1389 یعنی تقریبا 10 سال پیش به مبلغ 25 میلیارد دلار در زمان آقای میرکاظمی به مدت اجرای 35 ماه 5 قرارداد منعقد شد با تامین منابع صد در صد از شرکت نفت که اصل عقد قراردادها کار تحسین برانگیزی بود و جای تقدیر دارد.

درحال تکمیل...

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه