English

آذری در صحن علنی:

مردم برنامه‌های دولت را احساس نمی‌کنند/ اختلاف وزیر نفت با ترکمنستان و بی تدبیری برخی از وزرا باعث بسته شدن مرز با این کشور شد

اختلاف وزیر نفت با ترکمنستان و بی تدبیری برخی از وزرا باعث شد که مرز با این کشور به تعطیلی کشیده شود.

مردم برنامه‌های دولت را احساس نمی‌کنند/  اختلاف وزیر نفت با ترکمنستان و بی تدبیری برخی از وزرا باعث بسته شدن مرز با این کشور شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، علی آذری نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی امروز  مجلس شورای اسلامی و بعد از گزارش بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به نمایندگان درباره اقدامات این وزارتخانه اظهار داشت: در گزارش وزیر نفت چیزی در خصوص برنامه عبور از تحریم‌ها شنیده نشد آیا غیر از پالایشگاه ستاره خلیج فارس که 90 درصد آن قبل از دوران وزیر فعلی ساخته شده، کار دیگری صورت نگرفته است. 

وی با بیان اینکه رابطه نفت با موتور پیشران کشور و ایجاد زیرساخت های حیاتی و عمرانی چیست؟ افزود: کشور نفتی بودن چه اثراتی برای مردم داشته؟ امروز نفت و وزارت نفت و بی تدبیری‌ها کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی را نابرابر کرده است.

نماینده قوچان در مجلس تصریح کرد: مگر در سند گام دوم انقلاب گفته نشده عیب اقتصاد کشور وابستگی به نفت است؟ 

وی افزود: خام فروشی در کشور غوغا می‌کند و مردم برنامه‌های دولت را احساس نمی‌کنند؛ پیشگیری از خام فروشی یعنی جهش تولید و تقویت صنایع پایین دستی نفت.

آذری تصریح کرد: می‌گویند در وزارت نفت قراردادهای مبهم بسته می‌شود و اطلاعات مناطق مشترک نفتی به قطری ها رسیده است که باید در این باره توضیح داده شود.

وی گفت: چرا نفت، ارز، توسعه صنعت و جهش تولید را به خود وابسته کرده است؟ 

وی از وزیر نفت سوال کرد که وزارت نفت چه نظارتی بر شرکت‌ها و پیمانکاران زیرمجموعه و شرکت‌های تابعه خود دارد؟ ضمن اینکه ماده 45 برنامه توسعه، طرح جامع انرژی کشور را ترسیم کرده، چرا وزارت نفت سند راهبردی برای این طرح تدوین نکرده است؟‌

آذری با اشاره به اختلاف گازی ایران با ترکمنستان گفت: اختلاف وزیر نفت با ترکمنستان و بی تدبیری برخی از وزرا باعث شد که مرز با این کشور به تعطیلی کشیده شود و به نظر می‌رسد که برخی وزرا استاد خراب کردن روابط بین‌الملل هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی