English

ایزدخواه در تذکر شفاهی:

طرح شفافیت آراء هرچه سریع تر در دستورکار صحن علنی قرار گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به هیات رئیسه تذکر می دهم طرح شفافیت آراء هر چه سریع تر در دستورکار قرار گیرد.

طرح شفافیت آراء هرچه سریع تر در دستورکار صحن علنی قرار گیرد

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، روح الله ایزدخواه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ، در تذکری شفاهی با بیان اینکه مجلس قوی، مجلسی شفاف است و نماینده قوی نماینده ای است که قاطع و شفاف رأی می دهد، گفت: در واقع چنین نماینده ای هر آن آماده است درباره رأی خود به ملت توضیح دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با استناد به سخنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه افزود: مسائل حاکمیتی باید جلوی چشم مردم شفاف باشد و هیچ پستی و بلندی وجود نداشته باشد و مردم همه مسائل را بدانند مگر اسرار نظامی.

وی ادامه داد: از دوره ای به مجلس یازدهم رسیده ایم که به علت عدم شفافیت ها یک سوم نمایندگان رد صلاحیت شده و برجام ها در 20 دقیقه تصویب شدند، از آن جا که مجلس طبق قانون اساسی علنی بوده و است بنابراین باید شفافیت جزء ارکان قوه مقننه باشد اما در دوره های به حاشیه رفته و ناخواسته ذبح شده است.

ایزدخواه با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس یازدهم تعهد داده اند که با شفافیت عمل کنند، گفت: طرح شفافیت آراء نمایندگان در روزهای اول مجلس مطرح شد و خواست انبوه مردم و مشارکت فکری انبوه اندیشکده ها پشت این طرح است.

وی بیان کرد: رئیس مجلس از شفاف سازی به عنوان رویکرد اساسی مجلس یازدهم در نزد مقام معظم رهبری یاد کردند لذا بنده به هیات رئیسه تذکر می دهم طرح شفافیت آراء هر چه سریع تر در دستورکار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی