English

جمعه؛ برگزاری آخرین انتخابات قرن ۱۴ شمسی/ نکاتی که نامزدها باید رعایت کنند

تا برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و آخرین انتخابات قرن ۱۴ شمسی است 4 روز باقی مانده است.

جمعه؛ برگزاری آخرین انتخابات قرن ۱۴ شمسی/ نکاتی که نامزدها باید رعایت کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بر اساس تقویم زمانی انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، روز جمعه ۲۱ شهریور انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان برای ۱۱ حوزه انتخابیه شامل ۲۴ شهرستان برگزار خواهد شد.

براساس ماده ۹ قانون انتخابات، ۲ برابر نمایندگان مورد نیاز هر حوزه از بین کسانی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند. با توجه به این که حوزه های انتخابیه یادشده هر کدام به یک نماینده نیاز دارند بنابراین ۲۲ نفر به مرحله دوم راه یافته اند تا رقابت کنند و در نتیجه ۱۱ نفر از بین آنان با رای اکثریت مردم انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

بنابراین تبلیغات یک هفته‌ای نامزدها از پنجشنبه در 11 حوزه انتخابیه شروع شده است و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور تبلیغات به پایان می رسد.

*تجمع انتخاباتی ممنوع

 طبق مصوبه ستاد، مقرر شد تبلیغات انتخاباتی برای مرحله دوم، صرفاً در فضای مجازی و بدون برگزاری هر گونه تجمع انتخاباتی، بدون برنامه هایی هم چون میزبانی افراد در ستادهای انتخاباتی و یا برگزاری جلسات خانگی و عمومی برای تبلیغات انجام شود.

 هم چنین هر گونه تجمع انتخاباتی یا کارناوال‌های شادی بعد از برگزاری انتخابات نیز ممنوع خواهد بود. 

*۱۱ حوزه انتخابیه در ۲۴ شهر و ۹ استان کشور انتخابات برگزار می‌کنند

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های یازده‌گانه به منظور انتخاب ۱۱ نماینده از میان ۲۲ نفر از نامزدها برگزار خواهد شد.

لنجان، میانه، سمیرم، بیجار، کرج – اشتهارد و فردیس، دهلران- دره شهر- آبدانان و بدره، اهواز- باوی- حمیدیه و کارون، زنجان و طارم، اسلام آباد غرب و دالاهو، کرمانشاه، کردکوی- ترکمن- بندر گز و گمیشان، ۱۱ حوزه انتخابیه‌ای است که دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آنجا برگزار خواهد شد.

گفتنی است،  قرار بود مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه عنوان شده در روز ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار شود اما با توجه به درگیری کشور با ویروس کرونا ، مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه