English

جمالی نژاد در نشست خبری مطرح کرد:

کمیته ملی عوارض تشکیل شد/ وحدت رویه در صدور عوارض جاری شد

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ۷۴ درصد شهروندان و ۲۶ درصد روستائیان خدمات می دهد.

کمیته ملی عوارض تشکیل شد/ وحدت رویه در صدور عوارض جاری شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وزارت کشور یک وزارتخانه حاکمیتی و فرابخشی است و تکالیف و وظایف معاونت ها خودش در حد یک وزارتخانه است، اظهار داشت: یکی از سیاست های وزارت کشور تقویت نقش جایگاه شهرداری ها است. ما سالهاست مدیریت واحد را پیگیری میکنیم.

وی با تاکید بر اهمیت معاونت عمرانی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ادامه داد: تنها شورای کشور که معاونتش با معاون وزیر کشور است معاونت ترافیک است.
جمالی نژاد اظهار داشت: ابر خانواده مویرگی و اجرایی کشور مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها است. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ۷۴ درصد شهروندان و ۲۶ درصد روستائیان خدمات می دهد.

وی اظهار داشت: در شهریور ماه سند ملی معماری شهرسازی ایرانی و اسلامی به تصویب شورای معماری و شهرسازی رسید. لوایحی داشتیم که انقلابی در حوزه شهرداری ها ایجاد می کند شاید آثارش در این دولت نباشد اما یادگار برای اجرا توسط دولت های بعد خواهد بود که اجرایی می شود. لایحه درآمدهای پایدار اقدام بسیار خوبی بود که پس از ۳۶ سال انجام شده است. 

وی گفت: اخیرأ کمیته ملی عوارض را تشکیل دادیم. خوشبختانه وحدت رویه در صدور عوارض را داریم. کارکنان شهرداری ها کمترین حقوق را در کشور می‌گرفتند اما دو مرتبه حقوق آنها را افزایش دادیم هر چند هنوز هم نسبت به بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کمتر است.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: شهرهای شمالی غرق در زباله بودند اما مبلغ قابل توجهی به این موضوع اختصاص یافت و زباله سوزها و دفع زباله های آنها فعال شد. ۱۱۲ ایستگاه قطار شهری ایجاد شده که برای هر یک کیلومتر ساخت قطار شهری بیش از ۶۰۰ میلیارد هزینه می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: امسال افزایش ۱۷۹ کیلومتر به طول خطوط قطار شهری کشور معادل ۵۴ درصد خطوط بهره برداری را داشته ایم.

وی گفت: ۱۳۶۸ شهر، ۶۲۰۷۳ آبادی و سکونتگاه روستایی، ۱۳۳۸ شهرداری، ۳۷۱۱۸ دهیاری، ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ نفر عضو شورای شهر در کشور داریم.

جمالی نژاد در مورد تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها اظهار داشت: در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز و خلاف باید اذعان کنم ماده ۱۰۰ شهرداری ها کارایی لازم را ندارد، بسیاری از ساخت و سازهای غیر قانونی از همین نقص قانون منشأ می‌گیرد.

وی گفت: البته با حضور آیت الله رئیسی بسیار خوب با این کار برخورد صورت می گیرد اما بسیاری از این ساخت و ساز ها مربوط به سالها پیش است. نگاه درآمدی برخی شهرداری‌ها به ماده ۱۰۰ باعث این مشکلات است.

وی اظهار  کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ با دغدغه ریاست‌جمهوری وزیر کشور اصلاح شده و به دولت رفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه