English

عرف در نشست هم اندیشی با دبیران کل احزاب:

مجلس دهم به لایحه جامع انتخابات نپرداخت

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: لایحه جامع انتخابات را در اسفند ٩٧ به مجلس دهم ارسال کردیم اما به آن نپرداختند.

مجلس دهم به لایحه جامع انتخابات نپرداخت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، جمال عرف امروز و در نشست هم اندیشی با دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی، با گرامیداشت روز ٧ تیر اظهارداشت: این جلسه به بهانه تجدید پروانه فعالیت تعدادی از تشکیل شد.

وی افزود: از منظر وزارت کشور، انتخابات خانه احزاب قانونی و مشروع است و مانند سایر انتخابات مهم در کشور است و اداره کل سیاسی وزارت کشور اعتراضات در این زمینه را بررسی می‌کنند و اگر نتیجه گیری شد که انتخابات مشکل دارد، تجدید نظر و بررسی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: سیاست اصولی ما همانطور که وزیر کشور و رییس جمهور اشاره کردند، تقویت احزاب است و ما این مسیر را دنبال کردیم تا شرایط را برای فعالیت راحت احزاب فراهم کنیم.

عرف با بیان اینکه منافع، مصالح و امنیت نظام برای ما اصل است، اظهارداشت: قانون اساسی چارچوب فعالیت‌های همه دستگاه‌ها و احزاب است و همه احزابی که در این راستا فعالیت کنند، قطعا مورد حمایت نظام قرار می‌گیرند.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه باید درباره نقش و جایگاه احزاب در کشور بحث شود، افزود: نکته دیگر کارکرد تحزب در کشور و نیز ساختار احزاب است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در همه نظامات سیاسی می‌گویند، حزب یک متغیر وابسته به نظام سیاسی کشور است لذا این بحث‌ها باید درباره مبانی صورت گیرد.

عرف با اشاره به سیر نهایی لایحه جامع انتخابات نیز گفت: اسفند ماه ٩٧ لایحه جامع انتخابات به مجلس دهم داده شد و مجلس نیز همزمان با این لایحه دنبال طرح خود درباره انتخابات بود و هرچند ما اصرار به بررسی لایحه داشتیم، علی ای‌حال در یکساله موجود مجلس دهم به این لایحه نپرداخت.

وی افزود: درخواست داده ایم مجلس یازدهم به لایحه جامع انتخابات بپردازد و آمادگی داریم این قوانین متعدد درباره انتخابات را یک کاسه کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مجلس یازدهم می‌تواند روی قانون جامع احزاب نیز کار کند، ما آماده ایم برای دو لایحه جامع انتخابات و احزاب بانمایندگان همکاری کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه فعالیت حزبی در کشور را باید به سامان برسانیم، گفت: ما به ٢٠ استان در سال قبل سر زدیم و با نمایندگان ملی و استانی جلساتی گذاشتیم. در وزارت کشور اراده برای دنبال کردن موضوع تحزب بالاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه