English

هانی زاده در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

شکست آمریکا در خانه/هژمونی آمریکا مرد تحقق یافت

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: برای نخستین بار است که آمریکا در خانه خود شکست می خورد و هژمونی آمریکا مرد که «فرید زکریا» تحلیلگر برجسته آمریکایی مطرح کرد بواقع شکل کاملی پیدا کرد.

شکست آمریکا در خانه/هژمونی آمریکا مرد تحقق یافت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، «هژمونی آمریکا مرد» این جمله ای بود که «فرید زکریا» تحلیلگر برجسته آمریکایی مطرح کرد؛ مصداق بارز این جمله را می توان در جلسه شورای امنیت سازمان ملل مشاهده کرد.

قطعنامه ضد ایرانی آمریکا روز جمعه با ۲ رأی مثبت، ۲ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع رد شد. در حالی که ۲ رأی مخالف از آن آمریکا و جمهوری دومینیکن (کشور کوچک وابسته به آمریکا) بود، این موضوع نشان‌دهنده شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل است.

شکست واشنگتن، شکست بسیار بزرگی در طول سال‌های گذشته تاکنون محسوب می‌شود و چنین اتفاقی هرگز نیفتاده بود که کاخ سفید به قطعنامه‌ای رای مثبت داده باشد، روسیه و چین به آن رای منفی بدهند و رای هم پیمانان آمریکا بی طرف باشد.

*رد قطعنامه ضدایرانی آمریکا پیروزی استقلال جمهوری اسلامی ایران و افول قدرت آمریکا بود

رد قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل نشان می‌دهد دوران زورگویی و یکجانبه‌گرایی و استفاده ابزاری آمریکا نسبت به سایر کشورها به سر آمده، قدرت ایالات متحده در سطح بین‌المللی به شدت افول کرده و نفوذ و تأثیر‌گذاری این رژیم در  مجامع جهانی کاهش یافته است.

جلسه شورای امنیت نشان دهنده پیروزی استقلال جمهوری اسلامی ایران و افول قدرت آمریکا بود و نشان داد مقاومت حتما در مقابل کشوری که خود را ابر قدرت می داند، جواب می‌دهد.

*آمریکا به شدت دچار انزوای سیاسی شده است

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به رد قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل ، اظهار داشت: رد قطعنامه ضد ایرانی شکست بزرگی برای آمریکا و متحدین آن در سطح جهان تلقی می شود.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته آمریکا تمام تلاش خود را برای تصویب این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل به کار گرفت.

کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکا طی یک سال گذشته تمام تهدیدهای سیاسی و مالی را به کار گرفت تا شورای امنیت را با خود همراه کند اما موفق به انجام این کار نشد.

هانی زاده با اینکه آمریکا به شدت دچار انزوای سیاسی شده است و نمی تواند سیاست های خودش را پیش ببرد، تصریح کرد: رد قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل یک پیروزی بزرگی برای ایران محسوب می شود.

وی گفت: ایران ثابت کرد یک کشور قانون مدار و دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح جامعه جهانی است.

بیشتر بخوانید:

رد قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل نشان دهنده افول قدرت ایالات متحده در مجامع بین المللی است

هانی زاده با بیان اینکه آمریکا جایگاه خود را به دلیل استفاده ابزاری از نهادهای بین المللی از دست داده است، افزود: در طول سالیان گذشته نخستین بار است که آمریکا در خانه خود دچار چنین شکستی می شود.

کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطرنشان کرد: شورای امنیت بارها ثابت کرده که تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار می گیرد اما با توجه به اینکه عملکرد ترامپ به جایگاه آمریکا ضربه وارد کرده تمام اعضای شورای امنیت به جز یک کشور کوچک همه در مقابل آمریکا و در کنار ایران قرار گرفته اند.

وی افزود: اروپایی‌ها در قبال برجام دغدغه دارند و آن را توافق خوبی می‌دانند، زیرا معتقدند فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذیل توافق هسته‌ای ضربه جدی خورده است و دوست دارند در برجام بمانند، البته برجامی را می‌خواهند که خودشان و آمریکایی‌ها  پایبند آن نباشند، ولی دوست دارند ایران همچنان به آن پایبند باشد.

هانی زاده درباره رای ممتنع تروئیکای اروپایی، گفت: سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین استونی و بلژیک به قطعنامه ضد ایرانی آمریکا رای ممتنع دادند، البته آنان هدف شان این بود که بتوانند روسیه و چین را با خود همراه کنند، اما نتوانستند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به تاثیر رد قطعنامه ضد ایرانی در انتخابات آینده آمریکا، افزود: قاعدتا شکست های پی در پی در سیاست خارجی آمریکا توسط رقبای آقای ترامپ استفاده خواهد شد.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: تا انتخابات آمریکا حدود ۸۰ روز فرصت باقی مانده که قطعا چنین شکستی در آن تاثیرگذار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه