English

مدیریت یکپارچه برای بررسی موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست

نماینده مردم تربت جام در مجلس بر ضرورت ایجاد مدیریت یکپارچه برای بررسی موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد.

مدیریت یکپارچه برای بررسی موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست

به گزارش خبرگزاری موج، جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۳ تیر) مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: واقعیت آن است که جهان از دهه ۸۰ میلادی پی به اهمیت مسئله محیط زیست برد اما با گذشت بیش از ۴۰ سال نگاه جامع و دقیقی به این مسأله نشده است.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد در کشور مدیریت واحدی پیرامون مسائل محیط زیست و منابع طبیعی وجود ندارد در حالی که این دو موضوع کاملا به یکدیگر نزدیک بوده اما شاهدیم که منابع طبیعی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که این نیازمند مدیریت یکپارچه است.

وی با بیان اینکه کشور با بحران آب مواجه است، گفت: تشکیل شورای صیانت و حفاظت از آب امری ضروری است، چرا که در آینده‌ای نه چندان دور تنش‌های اجتماعی و امنیتی را به جهت کم‌آبی شاهد خواهیم بود؛ متاسفانه بازار ۱۰ میلیونی حوزه خلیج فارس در حوزه کشاورزی خالی است در حالی که تنها به تولید کالاهای صنعتی توجه داریم که جز آلودگی محیط زیستی نتیجه‌ای در بر ندارد.

وی یادآور شد: هزینه زندگی در مناطق روستایی به جهت بی‌توجهی به حوزه منابع طبیعی افزایش یافته که منجر به حاشیه‌نشینی شده است که باید شورای واحدی پیرامون این موضوع تشکیل شود تا از مهاجرت‌ها جلوگیری کند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی به مسأله ریزگردها در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این ریزگردها ۱۲۰ روزه است و خراسان رضوی را تحت تاثیر خود قرار داده که محیط زیست باید به آن توجه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه