English

جهانگیری:

هنوز شرایط به وضعیتی که نیازمند کالابرگ باشیم، حاکم نشده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز فکر می‌کنیم که شرایطمان در حدی هست که می‌توانیم کالا‌های مورد نیاز مردم را به وفور تامین کنیم و هنوز شرایط به وضعیتی که نیازمند کالابرگ باشیم، حاکم نشده است.

هنوز شرایط به وضعیتی که نیازمند کالابرگ باشیم، حاکم نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اشاره به انفجار روز گذشته در بندر بیروت گفت: درباره این موضوع امروز در دولت صحبت شد و دستگاه‌ها گزارش‌هایی دادند.

وی  افزود: بابت این حادثه بسیار متأسف هستیم و به دولت و مردم لبنان تسلیت عرض و اعلام می‌کنیم که دولت و مردم ایران در کنار دولت و مردم لبنان هستند و حتما کمک‌های مورد نیاز از دولت جمهوری اسلامی ایران برای این کشور ارسال خواهد شد.

جهانگیری در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد طرح عرضه کالابرگ در کشور با تاکید بر اینکه تا این لحظه با کالا برگ موافق نیستیم، اظهار کرد: در زمان جنگ به دلیل شرایط موجود، تشکیلات وسیعی در زمینه عرضه کالا در کشور وجود داشت، اما در این سال‌ها این نظام توزیعی کاملا به هم خورده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز فکر می‌کنیم که شرایطمان در حدی هست که می‌توانیم کالا‌های مورد نیاز مردم را به وفور تامین کنیم و هنوز شرایط به وضعیتی که نیازمند کالابرگ باشیم، حاکم نشده است.

جهانگیری تاکید کرد: امروز مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم جدی است و اولویت اول دولت همین موارد است و تا حدی که مقدور باشد تلاش می‌کنیم که توسعه کشور هم انجام شود.

وی ادامه داد: در زمینه معیشت مجموعا در سال جاری و علی رغم محدودیت منابع، دولت تصمیمات خوبی گرفت و همچنان ارقامی که دولت به عنوان کمک معیشت و یارانه و افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و فرهنگیان و استادان دانشگاه پرداخت می‌کند به شکلی بود که تلاش کردیم امسال در دریافتی همه اقشاری که به نوعی حقوق‌بگیر ثابت هستند، تغییری ایجاد کنیم که فشار‌ها بر آنان کاهش یابد.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: از نظر اقتصادی هم تلاش بر این است که کالا‌های مورد نیاز مردم تامین شود و کالا‌های اساسی که با ارز ۴۲۰۰ تومان فراهم می‌شود وجود داشته باشد و در اختیار مردم قرار گیرد.

جهانگیری گفت: درباره سایر کالا‌ها هم تلاش مسئولان بر این است که مردم به کالایی که نیاز دارند حتما در سطح بازار و فروشگاه‌ها دسترسی داشته باشند، البته ممکن است برخی از آن‌ها قیمت بالایی داشته باشد، اما تلاش دولت این است که وفور کالا به عنوان سیاست اصلی مورد توجه باشد. وی تأکید کرد: حمایت از تولید جزو بحث‌های اصلی و مورد توجه است. ما شورا‌های متعددی داریم که تشکیل می‌شود و کارش رفع موانع تولید است. با دستوری که رهبری دادند در جلسه شورای هماهنگی سه قوه هم تشکیل کارگروهی برای رونق تولید و رفع موانع آن پیگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه